Statystyka
Ich lekceważący stosunek do przepisów kodeksu drogowego

Ich lekceważący stosunek do przepisów kodeksu drogowego

20 maja 2020

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała wyniki badań, z których wynika, że grupa w wieku 18-24 lat to kierowcy, którzy mają najbardziej lekceważący stosunek do przepisów drogowych. Stają się zagrożeniem dla samych siebie, ale także innych uczestników ruchu drogowego.

Do bezpieczeństwa trzeba dorosnąć (#dorosnacdobezpieczenstwa)

Do bezpieczeństwa trzeba dorosnąć (#dorosnacdobezpieczenstwa)

19 maja 2020

Małopolska Wojewódzka Rada BRD od lipca 2019 roku tworzy serię materiałów edukacyjnych pod nazwą #dorosnacdobezpieczenstwa. W ramach projektu stworzono między innymi trzy spoty edukacyjne. Choć czas kwarantanny spędzamy głównie w domach, ale warto zwrócić uwagę na tematykę materiałów które właśnie w czasie wiosny i lata są bardzo aktualne: hulajnogi, karta rowerowa i quady.

Gdzie jeździ się sprawnie i bezpiecznie – raport Oponeo na temat miast przyjaznych kierowcom

Gdzie jeździ się sprawnie i bezpiecznie – raport Oponeo na temat miast przyjaznych kierowcom

15 maja 2020

Po którym z polskich miast jeździ się najlepiej? Teoretycznie powinno się ono wyróżniać niewielkimi korkami, małą szansą na stłuczkę i łatwym dostępem do tanich miejsc parkingowych. Co się natomiast stanie, jeśli weźmiemy pod uwagę także ceny paliwa, ubezpieczenia OC oraz koszt sezonowej wymiany ogumienia? Wówczas dostaniemy szerszy ogląd na to, co można by określić ogólnie jako przyjazność kierowcom. 

KGP. Nadmierna prędkość główną przyczyną wypadków

KGP. Nadmierna prędkość główną przyczyną wypadków

13 maja 2020

Policjanci ruchu drogowego w trosce o bezpieczeństwo użytkowników dróg, mimo trwającego stanu epidemii, zwracają uwagę na każde zachowanie niezgodne z prawem, a także egzekwują od kierujących pojazdami przestrzegania obowiązujących ograniczeń prędkości.

Wojciech Pasieczny. Znowu przybędzie krzyży przy drogach!

Wojciech Pasieczny. Znowu przybędzie krzyży przy drogach!

5 maja 2020

Minął długi weekend. Samochody wyruszyły na działki, łódki itp i wróciły. Niestety nie wszyscy kierowcy, pasażerowie, piesi wrócili cało i zdrowo do domów. Statystyki Majowki 2020. I porównanie z rokiem 2019.

Rozmowa lub sms może poczekać

Rozmowa lub sms może poczekać

29 kwietnia 2020

Wielu kierowców nie przestrzega zakazu korzystania z telefonu trzymanego w ręku podczas jazdy. Podczas odbierania telefonu, wybierania numeru oraz czytania lub pisania SMS-ów kierowca odrywa wzrok od drogi, co ponad dwukrotnie zwiększa prawdopodobieństwo kolizji. Niebezpieczne jest również nieprawidłowe trzymanie kierownicy i rozproszenie uwagi związane z rozmową przez telefon

Mniejszy ruch, mniej naruszeń, niestety więcej „rekordów prędkości”

Mniejszy ruch, mniej naruszeń, niestety więcej „rekordów prędkości”

27 kwietnia 2020

O ponad 32 proc. spadła liczba naruszeń zarejestrowanych przez system fotoradarowy CANARD w czasie pierwszego miesiąca pandemii koronawirusa w Polsce. Jest mniejszy ruch i mniej naruszeń, ale więcej niechlubnych rekordów prędkości. Aż 855 kierowców przekroczyło prędkość w obszarze zabudowanym o co najmniej 50 km/h.

O bezpieczeństwie i niebezpieczeństwie na polskich drogach

O bezpieczeństwie i niebezpieczeństwie na polskich drogach

15 kwietnia 2020

Policjanci podsumowali stan brd w święta Wielkanocy 2020. Na drogach ruch minimalny. Mniej wypadków, rannych i zabitych. Mniej niż w roku ubiegłym. Jednak… śmiertelność wypadków pozostała na tym samym poziomie. Prawdopodobieństwo, że zginiemy w wypadku drogowym wzrosło o prawie 50% - komentuje Wojciech Pasieczny.

Dziś wypadki są groźniejsze

Dziś wypadki są groźniejsze

7 kwietnia 2020

W marcu zarówno w Polsce jak i w samej Warszawie znacznie spadła liczba wypadków drogowych, co nie dziwi, bo wiele osób zamiast jechać do pracy czy na uczelnię, z powodu koronawirusa siedzi w domu. Na drogach ginie jednak niewiele mniej osób niż zwykle.

Wojciech Pasieczny. Zaskakujące! Mniej pojazdów i (sic!)… pogarszające się brd

Wojciech Pasieczny. Zaskakujące! Mniej pojazdów i (sic!)… pogarszające się brd

31 marca 2020

- Uważam, że walcząc z potężną tragedią w postaci koronawirusa, nie można zapominać o walce z piratami drogowymi, których nieodpowiedzialne zachowania póki co powodują większą ilość zgonów niż ten straszny wirus – mówi Wojciech Pasieczny.

Bezpieczeństwo kontroli drogowych

Bezpieczeństwo kontroli drogowych

31 marca 2020

Policjanci Komendy Stołecznej mówią i pokazują kilka zasad bezpiecznej kontroli drogowej w czasach koronawirusa. W jakim zakresie będzie ona bezpieczna? To zależy od nas wszystkich, od naszych odpowiedzialnych zachowań.

Sprawcami potrąceń pieszych są też motocykliści i rowerzyści

Sprawcami potrąceń pieszych są też motocykliści i rowerzyści

6 marca 2020

Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło aż 271 osób. Za najwięcej wypadków wśród pieszych są odpowiedzialni kierujący samochodami osobowymi, choć sprawcami takich zdarzeń bywają również motocykliści czy rowerzyści. 

Ferie 2020: 2899 wypadków, 291 ofiar śmiertelnych (10.1-23.2.2020)

Ferie 2020: 2899 wypadków, 291 ofiar śmiertelnych (10.1-23.2.2020)

25 lutego 2020

W czasie ferii na polskich drogach doszło do prawie 3 tys. wypadków, w których zginęło 291 osób, a ponad 3,2 tys. zostało rannych - poinformował podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego KGP podsumowując policyjna akcję "Bezpieczne ferie". Jak zaznaczył, są to dane wstępne.

Słowacja. Pieszy szczególnie ostrożny/kierowca ustępuje pierwszeństwa pieszemu na przejściu

Słowacja. Pieszy szczególnie ostrożny/kierowca ustępuje pierwszeństwa pieszemu na przejściu

21 lutego 2020

Słowacja – w statystykach według kryterium liczby ofiar śmiertelnych liczonych na 1 mln mieszkańców - zajmuje miejsce jeszcze przed średnią europejską z wynikiem - 48 osób (Wlk. Brytania – 28, średnia Unii Europejskiej - 49). 

298 ofiar śmiertelnych (statystyki 1.1-17.2.2020)

298 ofiar śmiertelnych (statystyki 1.1-17.2.2020)

20 lutego 2020

Statystyki KGP za okres 1 stycznia – 17 lutego 2020 r. wskazują, iż w całym kraju doszło do 3067 wypadków, zginęło 298 osób (w tym: 120 to piesi, 20 – rowerzyści), 2463 zostały ranne (w tym: 959 to piesi, 227 – rowerzyści). 

Audyt i ważne wnioski

Audyt i ważne wnioski

18 lutego 2020

W 2019 roku rozpoczęliśmy audyt przejść dla pieszych, który zaplanowany jest na dwa lata. W I etapie skontrolowaliśmy 682 przejścia na najbardziej niebezpiecznych odcinkach dróg. Wynikiem audytu jest raport zawierający ranking przejść wraz z rekomendacją zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Już zginęło ponad 100. pieszych! 60. na przejściach!

Już zginęło ponad 100. pieszych! 60. na przejściach!

12 lutego 2020

- Zginęło 100 pieszych! 60 proc. zdarzeń drogowych z udziałem pieszych ma miejsce tam gdzie nie powinna mieć miejsca – na przejściu dla pieszych! Te 100 osób, 100 pieszych to jest prawie połowa ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w tym roku – mówił w programie „Wstajesz i wiesz” stacjiTVN24 Radosław Kobryś.

Słowenia: bezpieczeństwo pieszego wchodzącego i na jezdni

Słowenia: bezpieczeństwo pieszego wchodzącego i na jezdni

11 lutego 2020

Słowenia w rankingu najbezpieczniejszych państw UE za rok 2018 z wynikiem 44 ofiar śmiertelnych liczonych na 1 mln mieszkańców. Przypomnijmy – prowadząca w tej statystyce Wlk. Brytania wypracowała wynik – 28. 

Rok 2019: pojazdy używane

Rok 2019: pojazdy używane

10 lutego 2020

Blisko 40% pojazdów oferowanych na sprzedaż w Polsce nie spełnia normy EURO 5 i 6. Owszem, samochody jeżdżące po Polsce spełniają coraz wyższe normy EURO, jednak potrzeba jeszcze ok. 10 lat zanim większość samochodów używanych, którymi jeżdżą Polacy zaczną spełniać co najmniej normę EURO 5. 

Przyczyny wypadków z winy pieszego

Przyczyny wypadków z winy pieszego

7 lutego 2020

Stołeczna policja podała ostateczne statystyki wypadków drogowych za rok 2019. Mniej wypadków, mniej rannych i mniej zabitych na warszawskich drogach (929 wypadków, 1067 rannych i 35 zabitych). Niepokoją ich jednak dane dotyczące pieszych.