Legislacja

Czy zakończą pracę w tzw. trybie awaryjnym?

8 kwietnia 2013

W Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Katowicach zapowiedziano drugi z kolei test rozwiązania informatycznego, które ma ułatwić kontakt ze starostwem. Przypomnijmy - wybrany przez 28 ośrodków system informatyczny (autorstwa ITS/Sygnity) nie jest w stanie poprawnie komunikować się ze starostwami. Te korzystają bowiem z oprogramowania PWPW/HP (podobnie zresztą jak pozostałych 21 WORD-ów). Jak się okazuje - oba systemy nie są kompatybilne. Aby tak było, PWPW żąda zapłaty za dostęp do swojego systemu. W takiej sytuacji kilka WORD-ów zdecydowało się wypowiedzieć umowę z ITS i przejść do PWPW. Na przygotowany przez resort tzw. tryb awaryjny (tu m.inn. papierowy obieg dokumentów) ośrodki narzekają. Dla przykładu część starostw nie chce odpowiadać e-mailowo, inne nie chcą odpowiadać faksem lub listownie. Testowane w Katowicach rozwiązanie ma być kompromisem. I polegać ma na tym, że WORD posiadający system ITS/Sygnity wykupuje od PWPW jedynie dostęp do jej systemu zainstalowanego w starostwach. Dzięki temu ośrodek wyjdzie z trybu awaryjnego, jednocześnie nie zmieniając dostawcy oprogramowania. - Jeżeli testy pójdą pomyślnie, w ciągu kilku dni będziemy w stanie wyjść z trybu awaryjnego - mówi Roman Bańczyk, dyrektor WORD w Katowicach. Niewykluczone, że wówczas za przykładem pójdą pozostałe WORD-y korzystające z systemu ITS/Sygnity. Zdaniem dyrektora realne jest, iż do początku maja wszystkie WORD-y zakończą pracę w trybie awaryjnym.