Na posiedzeniu Komisji Infrastruktury odbyło się pierwsze czytanie poselskiego projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych. Posłowie zaproponowali, aby przepisy ustawy uzupełnić o nowy artykuł, który nakłada na zarządcę drogi (krajowej, wojewódzkiej) budowę, przebudowę, remont i utrzymanie parkingów przeznaczonych dla postoju pojazdów wykonujących przewozy drogowe. Mogliby na nich zatrzymać się i bezpiecznie wypocząć kierowcy ciężarówek. Ponadto powinny powstać przy drogach miejsca do wykonywania kontroli transportu drogowego, zwłaszcza do ważenia pojazdów, prowadzonych przez Inspekcję Transportu Drogowego. Dyrektywa 2006/22/WE Parlamentu Europejskiego z 15 marca 2006 r. zobowiązuje państwa członkowskie do zorganizowania punktów kontroli na istniejących lub planowanych drogach lub w ich pobliżu, a w razie potrzeby, żeby stacje paliw i inne bezpieczne miejsca przy autostradach mogły pełnić taką rolę. Wiceminister transportu Piotr Stomma poparł propozycje posłów, zwracając uwagę, że niebawem wejdzie w życie Dyrektywa unijna 561/2006, która bardzo rygorystycznie określi czas, po którym kierowca powinien zatrzymać się na wypoczynek. - Musi mieć jednak odpowiednie miejsce do zaparkowania ciężarówki, a tych nie ma zbyt dużo - dodał. Z kolei poseł Andrzej Fedorowicz (LPR), powołując się na opinie członków Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego, zwrócił uwagę na konieczność karania nie tylko kierowców czy właścicieli ciężarówek, ale i załadowców, którzy przy tzw. trudnych ładunkach (piasek, żwir) przeładowują pojazdy ponad normę.