Legislacja

Resort o motocyklach stosowanych na egzaminie na prawo jazdy

26 maja 2014

1852a88a6c6cb8dc8ed75adee1d5802a59758bae

(494-43 fot. jola michasiewicz)

W odpowiedzi na interpelację posła Józefa Lassoty nr 25838 odpowiadający z upoważnienia ministra resortu transportu, sekretarz stanu Zbigniew Rynasiewicz na pytania dotyczące przyczyn sztywnego określenia pojemności motocykli stosowanych na egzaminie:

-Dlaczego do szkolenia wprowadzono motocykle o limicie minimalnym 400 cm3 dla kat A2, skoro z uprawnień tej kategorii wynika, że można kierować motocyklem każdym do 35 KW?

-Dlaczego do szkolenia na kat. A dodano motocykl pow. 600cm3 i mocy min 40 KW, skoro z uprawnień tej kategorii wynika, że możnakierować motocyklem nawet tym 125 cm3 i 1400 cm3?

Odpowiedział: “Odnosząc się do pytań dotyczących przyczyn sztywnego określenia dla poszczególnych kategorii prawa jazdy pojemności motocykli stosowanych na egzaminie państwowym na prawo jazdy, uprzejmie informuję, że minimalne wymagania dotyczące pojazdów jakie mają być stosowane na egzaminie na prawo jazdy określają przepisy ust. 5 załącznika nr II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2006/126/WE w sprawie praw jazdy, które zostały wprost wdrożone do prawa polskiego”.