Legislacja

WORD Warszawa wybrał SWIFTA

7 stycznia 2011

00e17bcf7f1d1f8fcb1d2bb4468bc2f04d32df2476f1c462c9aeabd70daef77978db30c36db79c20(Fot.: PD@N – 370-14/15)775fb971c9be4ad77333e79e74ac0b0b19959dea

5a5762a24e6d295c93122ffe7dcc5ebfd5946179

(Fot.: PD@N – 370-8 oraz 34)Kierowca powinien umieć jeździć każdym samochodem, niezależnie od tego jakim zdaje egzamin. Potem przesiada się w inny i musi też w nim jeździć - mówi Andrzej Szklarski, dyrektor warszawskiego WORD.

 

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie wymienia samochody egzaminacyjne. Po Fiatach Punto, Oplach Corsach i Toyotach Yaris, przyszła pora na auta marki Suzuki Swift.Dyrektor warszawskiego WORD nie miał wątpliwości - cena za wynajem nowego Suzuki - to tylko złotówka miesięcznie (!). - Liczyliśmy, że zostaniemy przy Yarisach, jednak w przetargu musiała wygrać najtańsza oferta. Taką złożył dealer Suzuki Swift - powiedział Andrzej Szklarski, dyrektor WORD Warszawa. Dealer konkurencję wręcz znokautował, bo zaproponował, że za wynajem jednego auta (wszystkich ma być 40) weźmie co miesiąc tylko złotówkę. Do tego po roku wymieni samochody na nowe. Druga pod względem ceny była Skoda Fabia, Toyota była najdroższa. Ponieważ Skoda zaskarżyła przetarg, w ciągu miesiąca rozstrzygnie się, kto ostatecznie wygrał. - My napisaliśmy do nich, czy ta cena nie jest rażąco niska? Odpowiedzieli, że to jest element promocji - tłumaczy Andrzej Szklarski. W przetargu stanęło kilka firm, druga oferta to ponad 250 złotych miesięcznie za wynajem auta.

Szkoły jazdy oczywiście, aby nie stracić klientów będą także musiały wymienić pojazdy szkoleniowe. Zamieszanie i niezadowolenie jest tym większe, iż w branży coraz mniejsze dochody, coraz mniej klientów, a perspektywa też niezbyt optymistyczna. Szefowie ośrodków myślą o podniesieniu ceny kursów. Dyrektor WORD – rozumiejąc tę sytuację, ona także dotyka ośrodki egzaminowania - komentuje: kierowca powinien umieć jeździć każdym samochodem, niezależnie od tego jakim zdaje się egzamin. Potem przesiada się w inny i musi też w nim jeździć. Niestety wprowadzenie tej lub podobnej zasady nie jest łatwe. Padają także propozycje, aby wprowadzić zasadę jednej marki samochodu w całym kraju i wymieniać je co pięć lat. “Zmiana samochodów będzie szkoły słono kosztować, do tego wciąż ostro drożeje paliwo. Ceny kursów będą musiały iść w górę” - ostrzega Wojciech Szemietyłło, przewodniczący Warszawskiego Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców, członek komisji przetargowej w WORD.