Legislacja

Zespół roboczy w resorcie transportu i Sejmie

20 czerwca 2013

078b4d3004a85558dd60cd434657663f4d761bf98b1500f1a2ca7b74cd705deaa8013cc28d51ebc84a9785e741236f8265e6afb5104b7af3faad28f4

(Fot.: PD@N 467-40-42oigosk)

Komunikat nr 7 z obrad zespołu roboczego ds. zmian przepisów regulujących funkcjonowanie osk.

W dniu 20 czerwca 2013 roku w Ministerstwie Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyło się kolejne, siódme posiedzenie zespołu roboczego, w którym uczestniczyli:

1. Andrzej Bogdanowicz - dyrektor Departamentu Transportu Drogowego;

2. Monika Panasiuk - Wydział Kierowców w DTD;

Ze strony organizacji społecznych:

1)Roman Stencel - prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Ośrodków Szkolenia Kierowców

2)Zbigniew Popławski - wiceprezes OIGOSK

3)Grzegorz Jarząbek – prezes Ligi Obrony Kraju;

4)Krzysztof Szymański - prezes Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców;

5)Jan Domasik - prezes Polskiej Izby Gospodarczej Ośrodków Szkolenia Kierowców;

6)Wojciech Góra - wiceprezes PIG OSK.

Uzgodniono i doprecyzowano ostateczny tekst wraz z uzasadnieniem projektu ustawy o zmianie ustawy o kierujących pojazdami oraz niektórych innych ustaw.

Następnie czterej prezesi staraniem i w obecności dyrektora Andrzeja Bogdanowicza spotkali się w sekretariacie Sejmowej Komisji Infrastruktury / INF/ z jej przewodniczącym posłem (PO) Stanisławem Żmijanem. Jako załącznik do wspólnego wniosku, przekazano posłowi w/w projekt ustawy. Po kurtuazyjnym wstępie dyrektor A. Bogdanowicz zrelacjonował przyczyny powołania i główne efekty pracy zespołu roboczego oraz jednoznacznie oświadczył, że proponowane regulacje są akceptowane przez resort transportu i są kompatybilne z kierunkowymi zmianami wyszczególnionymi w notatce służbowej dla sekretarza stanu MTBiGM znak TD-6p-020-38/13 z 16.04.2013 r. Prezesi podzielili się poczuciem ogromnej presji środowiskowej oraz wyartykułowali wysoki stopień niecierpliwości środowiska osk w oczekiwaniu na szybkie (jeszcze w tym roku) uchwalenie zmian obszernie uzasadnionych (10 str.) i wyszczególnionych w przedłożonym projekcie ustawy.

Wskazaliśmy na głęboki kryzys w branży osk spowodowany niżem demograficznym i związaną z nim nadmierną podażą usług szkoleniowych w stosunku do potrzeb (popytu) na rynku uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami. Podnosiliśmy, że pilne uchwalenie postulowanych zmian stanowiłoby przysłowiową “iskierkę nadziei” dla sporej rzeszy przedsiębiorców prowadzących osk, z których wielu zawiesiło działalność gospodarczą i poważnie rozważa rezygnację z jej kontynuacji ze względu na nieopłacalność ekonomiczną! Wskazując na w/w dramatyczne dylematy, na “odchodnym” zapytaliśmy wprost “kiedy możemy spodziewać się nr druku sejmowego?” Poseł odpowiedział, że przekonuje go prezentowana argumentacja i rozumie powagę sytuacji środowiskowej.

Mimo wielości różnorodnych i pilnych problemów, którymi aktualnie zajmuje się Komisja Infrastruktury - postara się o możliwie jak najrychlejsze wszczęcie procedury legislacyjnej przedłożonego projektu ustawy.

Spotkanie zakończyliśmy deklaracją posła o pozostawaniu w bieżącym kontakcie.

Zredagował: Roman Stencel 24 czerwca 2013

Opublikowano po akceptacji przez n/w:

Grzegorz Jarząbek - prezes LOK / akceptacja e-mail: Sent: Tuesday, June 25, 2013 12:15 PM
Krzysztof Szymański - prezes PFSSK   / akceptacja e-mail: Sent: Monday, June 24, 2013 10:38 PM
Jan Domasik - prezes PIGOSK / akceptacja e-mail: Sent: Monday, June 24, 2013 10:02 PM