Nadchodzi czas urlopów, kierowania autem z przyczepą jest zadaniem dość skomplikowanym, instruktorzy Szkoły Jazdy Renault radzą, na co należy zwrócić uwagę:
Przed rozpoczęciem jazdy sprawdzamy, czy przyczepa jest należycie spięta z autem i czy jej punkty świetlne (stop, kierunkowskazy) działają prawidłowo. Kontroli wymaga również widoczność w lusterkach bocznych – w mniejszych samochodach muszą być one zamontowane na wysięgnikach. Przed podróżą ładunek powinien zostać stabilnie umocowany, aby zapobiec jego przemieszczaniu się podczas jazdy. Nadmierne obciążenie tyłu przyczepki może spowodować pogorszenie stabilności jazdy, dlatego bagaż należy układać w pobliżu dyszla i na wysokości osi. Płynne rozpoczęcie jazdy wymaga zwiększenia obrotów silnika, aby nie zgasł, a start odbywał się płynnie, bez szarpnięć. Przyspieszanie wymaga bardziej zdecydowanego operowania pedałem gazu, gdyż zespół rozpędza się wolniej. Przyczepka stanowi dodatkowy opór dla samochodu. Ma to znaczny wpływ na zużycie paliwa, prędkość jazdy oraz możliwość wyprzedzenia innego pojazdu. Kierowca, zanim wykona jakikolwiek manewr, powinien mieć świadomość, iż podczas jazdy z przyczepą wydłuża się droga hamowania, a podczas gwałtownego hamowania może wystąpić trudność w utrzymaniu prostego toru jazdy przyczepy. Należy też pamiętać, że na zakrętach koła przyczepy toczą się po mniejszym łuku i trzeba te zakręty pokonywać z takim wyliczeniem, aby nie zawadzić o chodnik (gdy skręcamy w prawo) lub jakiś pojazd stojący w pobliżu na jezdni (gdy skręcamy w lewo).
W serii E-PRAWO JAZDY Grupy IMAGE dostępny jest film pt.: “EGZAMIN PRAKTYCZNY B+E” (czas trwania - 54 minuty). Dowiadujemy się jak pokonać właściwie zadania na placu manewrowym: przygotowanie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy (w tym czynności wykonywane w trakcie sprzęgania) oraz ruszanie z miejsca, jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, parkowanie skośne (wjazd przodem – wyjazd tyłem), parkowanie prostopadłe (wjazd tyłem – wyjazd przodem lub wjazd przodem – wyjazd tyłem), Ruszanie z miejsca do przodu i na wzniesieniu; następnie poznajemy zadania w ruchu miejskim, jakie są kryteria oceny stosowane podczas egzaminu państwowego oraz – co nadzwyczaj istotne – śledzimy najczęściej popełniane przez zdających kandydatów na kierowcę w kategorii B+E błędach.
Film dostępny na nośnikach: VHS, VCD oraz DVD
Cena: 50 pln
Zamówienia non stop: 0-502-659-431