Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczyna realizację Ogólnopolskiej Kampanii “Ostatni wyskok”, której celem jest zwiększenie liczby osób regularnie zapinających pasy bezpieczeństwa podczas podróży samochodem. Będzie to pierwsza z cyklu kampanii społecznych “Włącz myślenie”, poświęconych bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, realizując Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005 oraz wytyczne Komisji Europejskiej, podjęła strategiczne i długofalowe działania mające na celu zwiększenie stosowania pasów bezpieczeństwa w Polsce. Ich efektem ma być zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych. Ważnym elemente m tych działań jestkampania społeczna “Ostatni wyskok”. |
Kampania społeczna OSTATNI WYSKOK Celem kampanii jest wzrost liczby osób regularnie zapinających pasy bezpieczeństwa poprzez: - uzmysłowienie realności i nieprzewidywalności zagrożenia związanego z nie zapinaniem pasów bezpieczeństwa, - obalenie błędnych przekonań dotyczących pasów bezpieczeństwa, - przełamanie przyzwyczajeń dotyczących używania pasów bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim nie zapinania pasów przez pasażerów na tylnych siedzeniach. Kampania rozpocznie się 15 września br. Pojawi się w największych stacjach telewizyjnych i kinach, na bilbordach oraz w prasie. W czasie kampanii Policja będzie prowadzić intensywne działania kontrolne na terenie całego kraju ukierunkowane na stosowanie pasów bezpieczeństwa. Informacje dostępne będą na: http://www.pasybezpieczenstwa.pl |