(Fot.: PD@N 354-16jm) ^ Podczas WEEKENDU BEZ OFIAR przygotowano wiele festynów, pokazów itd. działania te spotkały się z pełną akceptacją lokalnych społeczności. Przychodzili całymi rodzinami, precyzyjnie oglądali plakaty i statystyki, stali cierpliwie w kolejkach do symulatorów jazdy, dachowania, ćwiczeń z ALKOgoglami. Czekali na nich m.in. policjanci. Marek Kąkolewski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji rozmawiał z warszawiakami. Pytań było bardzo wiele. - Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa pozwolił zwrócić uwagę mediów i społeczeństwa na problem wypadków drogowych. To udowadnia, że takie kampanie edukacyjne są bardzo potrzebne - powiedział insp. Marek Konkolewski.
Dobiegła końca akcja WEEKEND BEZ OFIAR, zorganizowana w ramach Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa. Jej organizatorzy nadal dają każdemu użytkownikowi dróg szansę poparcia idei bezpieczeństwa drogowego. Oficjalna strona Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa (www.weekendbezofiar.pl) zmienia swoje oblicze. Dzięki specjalnej aplikacji będzie można nie tylko złożyć swój podpis, ale także dołączyć zdjęcie. Pojawią się też tysiące fotografii osób, które dołączyły do akcji podczas pikników edukacyjnych w Kołobrzegu, Łodzi i Warszawie. Organizatorem Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Partnerami przedsięwzięcia są Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Policji, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Sprawna współpraca wszystkich służb pokazała, że możliwa jest synergia działań inżynierskiej, edukacyjnych, nadzoru nad ruchem i prędkością oraz ratownictwa medycznego.