Przegląd prasy

A jednak buspasy

23 kwietnia 2013

10efd083737ffa74be13f7910d55e2a2440807fb

(Fot.: PD@N 462-28jm)

Po początkowych głośnych protestach kierowców buspasy już trwale wpisały się w krajobraz stolicy. Pasażerowie komunikacji miejskiej nie wyobrażają sobie, by ktoś mógł z nich rezygnować – czytamy na łamach “Gazety Wyborczej”. I małe podsumowanie przygotowane przez redakcję. Otóż w Warszawie najwięcej buspasów powstało w ostatnich pięciu latach. Wprowadzono zasadę, że można je wytyczyć głównie na jezdniach z trzema pasami w każdym kierunku. Najwięcej kontrowersji wywołało jednak wytyczenie w 2009 roku buspasa na 7-kilometrowym odcinku ruchliwej Trasy Łazienkowskiej. Wywołało to gigantyczne protesty kierowców, którzy twierdzili, że głupotą jest zawężanie im przejazdu na bezkolizyjnej trasie. Korzyść dla podróżujących komunikacją była jednak ogromna. Czas przejazdu autobusów jadących dotychczas powoli w korkach skrócił się o 15-20 minut. Po kilku latach wciąż zdarza się, że niektórzy kierowcy wjeżdżają na buspasy, ale nie jest to nagminne i w efekcie autobusy mogą dość płynnie przejechać. Czasem policja musi jednak stawać przy konkretnych buspasach, żeby kierowcy znowu nie zaczęli ich blokować.

Słowa kluczowe buspasy Warszawa