Z wrześniowych badań Pentora wynika, że aż 4 mln kierowców miesięcznie siada za kierownicą, nie mając pewności, czy są całkiem trzeźwi (w Polsce jest 20 milionów kierowców). 71 proc. ankietowanych deklaruje, że gdyby mieli alkomaty, sprawdzaliby to przed wyjechaniem. Jednak alkomaty są zbyt drogie. Kierowcom marzy się, żeby były elementem seryjnego wyposażenia aut. Póki co podpierają się mitami (wszystkie są nieprawdziwe) o konieczności zjedzenia obfitego posiłku do alkoholu, o otrzeźwiającym spacerze na świeżym powietrzu, że wystarczy napić się kawy albo jechać bardzo wolno, żeby było bezpiecznie. Organizator akcji liczy, że po przeczytaniu ulotki niektórzy zrezygnują z prowadzenia auta, inni może kupią alkomat (w pierwszym etapie akcji firma rozdała ponad 17 tys. alkomatów) albo pójdą - pieszo! - na policję, żeby sprawdzić stężenie alkoholu we krwi.