Turyści odwiedzający Pekin i kibice, którzy przyjechali dopingować swoich faworytów do medali mają okazję odbyć podróż po mieście rikszą w wydaniu "mini". Najosobliwszą rikszę Pekinu tworzy tył Mini Clubmana wyposażony w kanapę i bagażnik z przymocowanym z przodu rowerem, przystosowanym specjalnie do tego celu. A na przednim siodełku pan zaprasza na przejażdżkę. Pedałowanie tak ciężkim pojazdem może skończyć się w szpitalu. Konstrukcja powstała na zlecenie firmy Mini. Tył Clubmana powędrował do Hong-Kongu i tam dospawano resztę. Z zewnątrz pojawiły się ozdobne elementy w stylu chińskim, nadające tej konstrukcji nieco dalekowschodniego charakteru.
(261-1)
^ Riksza - jest to pojazd kołowy napędzany siłą mięśni ludzkich. Pojazd ten pochodzi z Azji; został prawdopodobnie wynaleziony w Japonii w drugiej połowie XIX wieku jako logiczne rozwinięcie lektyki (spośród dwóch osób przenoszących lektykę dwuosobową zrezygnowano z jednej osoby zastępując ją parą kół umieszczonych na jednej osi). Początkowo riksza była pojazdem pchanym lub ciągnionym przez jedną osobę (riksza piesza), później została unowocześniona poprzez wykorzystanie roweru jako jednostki napędowej (riksza rowerowa). Pojazd ten (r. piesza) zrewolucjonizował transport osobowy w Japonii, a później w całej Azji płd-wsch. Liczba riksz gwałtownie rosła, osiągając liczbę od kilkuset do kilku tysięcy riksz pieszych w poszczególnych miastach Azji płd-wsch. (np. w Tokio na początku XX wieku było ich w użyciu około 8000). Wynalezienie i rozpowszechnienie samochodów spowodowało spadek liczby riksz pieszych w okresie po I wojnie światowej. Wynalazek roweru i wykorzystanie jego konstrukcji do zmodyfikowania rikszy przyczynił się do renesansu tego typu pojazdu.