Grafika przedstawiająca klasyczną czołową poduszkę powietrzną oraz nową, ukrytą w schowku.
(521-26)
Poduszki powietrzna używane są w pojazdach od trzydziestu pięciu lat. To podstawowy element systemu bezpieczeństwa z tych instalowanych w pojazdach - oceniają producenci. Tę opinię potwierdzają dziesiątki tysięcy uratowanych w wypadkach drogowych. Według szacunków Narodowego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Drogowego Stanów Zjednoczonych (NHTSA) może to być 42 856 uratowanych istnień (szacunek do 2012 r.). Inżynierowie pracowni w Fordzie opracowali właśnie nowy rodzaj poduszki – chroniącej kolana. Jak się dowiadujemy w nowym modelu Mustanga tradycyjna poduszka materiałowa została zastąpiona konstrukcją z tworzywa sztucznego (długości 46 cm, szerokości 28 cm, ciężar o 65 proc. mniejszy), która została umieszczona pomiędzy zewnętrzną i wewnętrzną struktura drzwiczek schowka. Dzięki temu zabiegowi pasażerowie otrzymali większą przestrzeń na nogi. W sytuacji zderzenia, niewielki generator gazu umieszczony wewnątrz poduszki napełnia ją w zaledwie 20 milisekund, wypychając pokrywę drzwiczek schowka na zewnątrz, aby zapewnić ochronę nóg pasażera.