Przegląd prasy

„Ciepły guzik”: to działa

5 listopada 2011

 

1600eb916dde3aab0627179b879ec0fa6c5bca1c(Fot.: PD@N 403-48jm)

^ “Ciepły guzik” stosowany jest w wielu miastach. Pozwala uniknąć otwierania drzwi na przystankach, na których nikt nie chce wsiadać lub wysiadać, a tym samym pozwala utrzymać więcej ciepła we wnętrzu pojazdów

Przyszedł czas na Lublin. Zarząd Transportu Miejskiego postanowił wdrożyć system tzw. “ciepłego guzika”. Drzwi autobusów i trolejbusów będą otwierane tylko na żądanie pasażerów. Teraz pozostaje kwestia terminu wprowadzenia nowego systemu, ta zostanie ustalona na zaplanowanym spotkaniu ZTM z przewoźnikami. Określone zostanie też w ilu pojazdach zostanie on uruchomiony. Przyciskiem otwierane będą drzwi w nowych autobusach, pasażerowie będą otwierali wszystkie drzwi, nie – jak to planowano wstępnie - tylko w niektórych. Oczywiście w początkowej fazie wdrażania systemu kierowcy będą nadal obserwowali przystanki, pasażerów i będą otwierali drzwi, tym którzy nie zrozumieją działania systemu.

Jak podkreśla Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie. - Łatwiej jest utrzymać właściwą temperaturę w pojeździe, skraca się też czas postoju na niektórych przystankach. Instalacja umożliwiająca pasażerom otwieranie drzwi działa nie tylko we wszystkich nowych autobusach kupionych przez ZTM, ale też 15 nowych trolejbusach marki Solaris, a także części starszych autobusów MPK i przewoźników prywatnych kursujących na zlecenie ZTM.

My - pasażerowie stołecznej komunikacji miejskiej polecamy system. Doskonale pamiętamy czasy lodowatych wnętrz pojazdów, którymi podróżowaliśmy. Pomysł “ciepłego guzika” to prawdziwy przełom, godny naśladowania. Dzisiaj - system z założenia mający działać w określonych warunkach atmosferycznych - często jest stosowany cały rok. Dzięki temu zimą system ogrzewania, a latem klimatyzacja stają się efektywne.