Przegląd prasy

Crash test: ZDERZENIE TRAMWAJU I SAMOCHODU OSOBOWEGO

16 października 2012

8b92d3655c3133ee0669ddc4026b223cc17deb82f273b67c0e213b0510af216511bd9222444f37a1f3895744889718abce260f437ba925027404be66a939d8869ae277e00f7a6de2628dc833d5ceac89a5f0540f15620904583c59c8f4a0cca1dcd32995112e654a8b3e30a7313aa5ced97dfef6042e5dacf2d96f8d85c27dc379a4b1563d13949c001bbfc9fcf9b270a9d90155895a704dabd186fc45b47eb3107ff8d9af271999f9f88541e20baa2b3b428ff7f42554b0f126872235c2f3569bd6fe011d9160f29f220943fa3af0a415821e326b83e0d7bb6fe4b1

0a27335f2b584678519ad4be87a576136ae464da

44894248c1d8dc01639a73f53bd18bc32d8bb212583a2af1daa18272ecbd9a49ca0a2f47dc45eea742facad2ac23107e70f45cf51a0f0b3be0c588271753d9394e2dd11cc2be5d4f9a79e090e84ff208

(Fot.: PD@N 444-13-15 oraz 17-19 oraz 21-29 i 49jm)

W trakcie oficjalnej inauguracji kampanii społecznej Bądźmy Razem Bezpieczni na terenie zajezdni tramwajowej Wola w Warszawie zorganizowano widowiskową symulację wypadku tramwaju z samochodem osobowym. W samochodzie zostały umieszczone specjalistyczne manekiny dostarczone przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT, które “grały role” rodzica i dziecka (jadących samochodem osobowym). Celem tego pokazu było uświadomienie wszystkim, że w sytuacji nagłej (np. wymuszenie pierwszeństwa przez kierowcę samochodu) motorniczy mimo hamowania nie może nagle zatrzymać tramwaju w miejscu tuż przed samochodem, ponieważ masa tramwaju jest kilkunastokrotnie większa niż masa samochodu. Tramwaj waży ponad 40 ton. Jego droga zatrzymania wynosi ok. 60 m. Ponad dwukrotnie więcej niż droga hamowania samochodu. W zderzeniu z tramwajem samochód, a tym bardziej pieszy nie ma żadnych szans. W pokazowej akcji ratowniczej wzięły udział służby Nadzoru Ruchu i Pogotowie sieciowe Tramwajów Warszawskich, Miejska Państwowa Straż Pożarna, Falck Ratownictwo Medyczne, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.