W siedzibie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię społeczną “Równi na drodze”, promującą partnerskie użytkowanie dróg wśród kierowców wszystkich pojazdów. Eksperci, w tym z Komendy Głównej Policji, przedstawią opinie i propozycje rozwiązań dotyczących bezpiecznego współużytkowania dróg. Gośćmi konferencji będą Beata Sadowska i Krzysztof Hołowczyc.
(Fot.: PD@N 465-47-50policja)
^ Kampanię “RÓWNI NA DRODZE” honorowym patronatem objęła Komenda Główna Policji. Marek Konkolewski (fot.) z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podkreślił, że wprowadzone zmiany w prawie o ruchu drogowym zapobiegają użytkowaniu najmocniejszych motocykli przez niedoświadczonych i nieprzygotowanych kierowców. "Zostały zróżnicowane cztery kategorie praw jazdy. Ten, kto nigdy nie miał kontaktu z motocyklem będzie mógł zdobyć najwyższą kategorie dopiero po ukończeniu 24. roku życia" - powiedział Konkolewski.
Po polskich drogach jeździ już ponad milion motocykli, jednakże miłośnicy dwóch kółek nie zawsze i nie dla wszystkich stanowią równoprawnych partnerów - uczestników ruchu drogowego. Aby zachęcić kierowców samochodów i motocyklistów do bezpiecznego oraz kulturalnego poruszania się i koegzystowania na drogach, rozpoczęła się kampania społeczna pod tytułem “Równi na drodze”.
Skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego kampania jest organizowana przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pod honorowym patronatem Komendy Głównej Policji. Ma na celu poprawę bezpieczeństwa poprzez zwiększenie u kierowców samochodów świadomości obecności motocykli w ruchu drogowym, popularyzację nawyków poprawiających bezpieczeństwo motocyklistów takich jak np. patrzenie w lusterka czy nie otwieranie drzwi w korkach, a także zbudowanie wśród motocyklistów odpowiedzialności za koegzystencję w ruchu drogowym z innymi pojazdami i przekonania o konieczności przestrzegania przepisów. -Chcemy uświadomić kierowcom, że akceptacja motocykli w ruchu drogowym przyniesie konkretne korzyści. Poprawi bezpieczeństwo, zmniejszy liczbę korków, upłynni ruch, więc ograniczy stres podczas jazdy – mówi Jakub Faryś, prezes PZPM. Statystyki pokazują, że od kwietnia do października wyraźnie zwiększa się ilość pojazdów na drogach. Wynika to także z faktu, że w tym okresie trwa tzw. sezon motocyklowy. Ciepłe dni to czas weekendowych wyjazdów “za miasto”, co sprzyja zasiadaniu za kółkiem większej liczby tzw. “niedzielnych kierowców”. Kampania propaguje pozytywne zachowania wśród wszystkich kierowców i zachęca do respektowania ogólnych zasad ruchu drogowego. Billboardy promujące kampanię pojawią się w największych miastach Polski oraz na autobusach komunikacji miejskiej. Partnerem wspierającym jest Fundacja “Jednym Śladem”, która w swoich działaniach promuje pozytywny wizerunek motocyklistów, zachęca do zmiany zachowań oraz integracji wszystkich użytkowników dróg, w ramach podnoszenia bezpieczeństwa i redukcji liczby wypadków. Kampania ma swoją stronę internetową www.rowninadrodze.pl oraz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco będą zamieszczane ciekawostki i informacje o wszystkich wydarzeniach z nią związanych. Akcja rozpoczęła się w połowie maja i potrwa do późnej jesieni.