Przegląd prasy

IV Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego

26 listopada 2009

W Warszawie odbyła się IV Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego, organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Spotkali się przedstawiciele ministerstw, organizacji i stowarzyszeń motoryzacyjnych, dystrybutorzy, producenci części samochodowych i urządzeń warsztatowych oraz wiele innych osób, którym los branży motoryzacyjnej nie jest obojętny. Spotkanie rozpoczął prezes SDCM, Alfred Franke. Przedstawił zebranym, czym zajmowało się Stowarzyszenie w mijającym roku. Ta największa reprezentacja dystrybutorów i producentów części zamiennych działa niezwykle aktywnie, nie tylko na rzecz swoich członków, ale także całego niezależnego rynku i kierowców. W ramach kampanii Prawo do Naprawy SDCM dąży do utrzymania korzystnych dla wolnej konkurencji rozwiązań prawnych. Obowiązujące Rozporządzenie GVO (BER 1400/2002) regulujące zasady funkcjonowania firm na niezależnym rynku motoryzacyjnym i gwarantujące zmotoryzowanym konsumentom prawo wyboru miejsca naprawy samochodu wygasa w maju 2010. Dlatego też bieżący rok upłynął pod znakiem licznych akcji, których celem było zwrócenie uwagi decydentów, mediów i kierowców na problem GVO. Indywidualne spotkania z politykami, debata w Brukseli z udziałem europosłów i dziennikarzy, materiały eksperckie, apel i list otwarty do Rządu, pakiety porównawcze części zamiennych i tzw. oryginalnych, pokojowe manifestacje, nietypowe konferencje prasowe, Konwój z Pasji, wyróżnienie dla warsztatów Godnych Zaufania- to tylko niektóre z podjętych działań.

Wzorem lat ubiegłych w czasie spotkania rozstrzygnięto również konkurs na Dystrybutora i Producenta Części 2009. Łącznie w poszczególnych kategoriach wyróżnionych zostało 15 firm. Konkurs został zorganizowany już po raz czwarty, z inicjatywy Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych ze wsparciem mediów branżowych. W tym roku patronami medialnymi wydarzenia były magazyny Serwis Motoryzacyjny, Trailer Magazin oraz portale internetowe MotoFocus.pl i TruckFocus.pl.

“Osoby typujące producentów i dystrybutorów to w głównej mierze przedstawiciele warsztatów i sklepów motoryzacyjnych. Także wynik konkursu jest rezultatem podsumowania ich głosów” – wyjaśnia Alfred Franke prezes SDCM. “Chciałbym podkreślić, że wskazywana była bardzo duża ilość firm, a wyniki były bardzo wyrównane. Jestem pewien, że wiele firm zasłużyło na ten tytuł” – dodaje.

Nagrody zostały przyznane w następujących kategoriach:

Szerokość asortymentu:

·Producent polski: TOMEX A.J.C. Tomczyk Sp. j.

·Producent zagraniczny, segment osobowy: Robert Bosch Spółka z o.o.

·Producent zagraniczny, segment ciężarowy: MANN+HUMMEL Spółka z o.o.

·Dystrybutor, segment osobowy: Inter Cars S.A.

·Dystrybutor, segment ciężarowy: P.H.U.P. Opoltrans Janusz Wiszczuk

Zaufanie do marki:

·Producent polski: Exide Technologies S.A. (marka: Centra)

·Producent zagraniczny, segment osobowy: ZF Trading GmbH (marka: Lemforder)

·Producent zagraniczny, segment ciężarowy: Hella Polska Spółka z o.o.

Przyjazna obsługa:

·Dystrybutor, segment osobowy: Moto-Profil Spółka z o.o.

·Dystrybutor, segment ciężarowy: BSL Truck Spółka z o.o.

Najlepsza strona internetowa:

·Producent polski: Fomar Borg Automotive S.A.

·Producent zagraniczny, segment osobowy: Febi Polska Spółka z o.o.

·Producent zagraniczny, segment ciężarowy: LUMAG Spółka z o.o.

·Dystrybutor, segment osobowy: Auto-Land Spółka z o.o.

·Dystrybutor, segment ciężarowy: P.W. AUTOS Spółka z o.o.

Wręczenia okolicznościowych dyplomów i statuetek dokonali przedstawicieli mediów: Krzysztof Trzeciak (Serwis Motoryzacyjny), Aleksy Malski (Trailer Magazin) oraz Małgorzata Franke (MotoFocus.pl i TruckFocus.pl). Po wręczeniu nagród zwycięzcy ustawili się do wspólnego pamiątkowego zdjęcia.

Tegoroczna konferencja niezależnego rynku motoryzacyjnego odbyła się w trudnym dla wielu firm czasie kryzysu. Liczny udział przedstawicieli firm motoryzacyjnych w tym wydarzeniu świadczy o tym, że los branży nie jest nam obojętny, a wspólne spotkania mogą być nie tylko doskonałą okazją do rozmów biznesowych, ale także do zaczerpnięcia inspiracji i pomysłów na przyszłość.