Przegląd prasy

Jaka będzie ta nasza codzienność motocyklowa?

4 sierpnia 2014

a9e9941b33d7f1807569a889ae78007aa647e28248c2185ba511d4f8e525ceac3880e9c75123661a

740298f94b60ea0d437186f14ca778842af62215

a422bc867aba621abb8c7d758f8efa58d12348eb712762213c75e4d5e27806215f1a64ed54fdeb03

9e79126379b476ec6f9d278cf76a9f76efae84f1

a0743e8c4b8c43fdfe278806fc2b14e3b25c8eb41ce1c3b2a623a3a887732c78a1bc95d7631e5c91

098228a97dc4ba3b463fa99f73e86be375e3a22c

e3178e98cffddcda53423ab585a3443ed84b0469

2d4b28abf3ba372c073906faed9f852e5efdc70a

968977a63a21d72e6dbc597a49b37e01fc73d601

(500-56-67 fot. jola michasiewicz)

Motocyklem do 125 cm3 bez specjalnego kursu i prawa jazdy można jeździć niemal wszędzie za granicą, a już od 24 sierpnia także i u nas. Witaj normalności czytamy entuzjastyczne wpisy na portalach internetowych. A nawet napotykamy na postulaty: następnym ruchem powinna być likwidacja bezsensownych obowiązkowych kursów i nawet egzaminów na prowadzenie małej przyczepy. Sprzedawcy jednośladów głośno już liczą na zwyżki sprzedażowe, zarówno tych “studwudziestopiątek”, jak i skuterów (bez potrzeby uprawnień), i innych maszyn. Jednak dla rozwoju motoryzacji potrzebne będą także dodatkowe funkcjonalne rozwiązania przestrzeni miejskiej. Używają określenia “przełom na rynku motoryzacyjnym”. Sprzedawcy mówią - czekamy z niecierpliwością, aż w kolejnych miastach otworzą się buspasy dla motocykli oraz powstanie coraz więcej parkingów przeznaczonych wyłącznie dla motocykli. Jaka będzie ta motocyklowa normalność na polskich drogach? Niepokój już na etapie procedowania projektu wyrażano co do poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umożliwienie jazdy stosunkowo szybkimi motocyklami bez przeszkolenia? Tymczasem popatrzmy jak to jest u innych. Tam popularność motocykli i skuterów jest zdecydowanie duża. Na południu Europy, skąd pochodzą fotki - dodatkowo nie ma sezonowości, która u nas rządzi rynkiem. (jm)