(529-37)
W Sądzie Okręgowym w Warszawie zakończył się spór o nadzór nad inwestycją – Południową Obwodnicą Warszawy. Sędziowie odrzucili skargę firmy TPF, która przekonywała, że drogowcy nie powinni wybrać w przetargu firmy Egis Polska Inżynieria. Najbliższym etapem będzie podpisanie kontraktów na budowę południowej obwodnicy Warszawy przez Ursynów, Wilanów i Wawer. GDDKiA chce podpisać umowy na trzy odcinki obwodnicy: pierwszy odcinek (odcinek A) o długości 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowska, tu przewidziana jest budowa tunelu pod Ursynowem (to będzie najdłuższy tunel w Polsce, budowany metodą odkrywkową) – wykonawca włoskie Astaldi. Drugi (odcinek B) o długości 6,45 km to fragment trazy od węzła Przyczółkowska do węzła Wał Miedzeszyński. Tu przewidziano most przez Wisłę. Wykonawca – konsorcjum z tureckim Gulermakiem. I trzeci (odcinek C) długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym – przetarg na budowę wybrała firma Warbud. Jak komentują specjaliści – będzie to jedna z największych, ale też najtrudniejszych inwestycji najbliższych lat.