Przegląd prasy

Kolejny etap kampanii promującej trzeźwość na drogach

2 października 2009

1c276bdefecd433f486c4ebfd85b0c7f13f87d0d

(Fot.: PD@N 318-17) ^Dane Komendy Stołecznej Policji oraz badania przeprowadzone na zlecenie stołecznego ratusza pokazują, że w Warszawie konieczne są kampanie, które będą przypominały wszystkim o skutkach poruszania się po drogach w stanie nietrzeźwym. Od 2007 r. na warszawskich ulicach i w okolicznych powiatach policja zatrzymała prawie 10 tysięcy osób kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu, sprawcami ponad 500 wypadków byli nietrzeźwi kierowcy. Zgodnie z danymi Komendy Stołecznej Policji, tylko w pierwszym półroczu 2009 r., po spożyciu alkoholu prowadziło samochód ponad 2.5 tysiąca osób, doszło do ponad 70 wypadków z winy nietrzeźwych kierowców.

Rozpoczął się kolejny etap kampanii stołecznego ratusza, której celem jest propagowanie trzeźwości oraz ostrzeganie, że jazda po alkoholu jest niebezpieczna nie tylko dla kierowców, ale również dla innych użytkowników dróg. W dniu 1 października na 50 billboardach na trasach wylotowych i nie tylko pojawił się plakat ostrzegającą przed skutkami jazdy w stanie nietrzeźwym. Każdy nowy kierowca, odbierając prawo jazdy, otrzyma ulotkę informującą o wypadkach spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców i ostrzegającą przed konsekwencjami jazdy po spożyciu alkoholu.

W pierwszym etapie kampanii, pod koniec sierpnia i we wrześniu, mieszkańcy Warszawy spróbowali na placach manewrowych pokonać wyznaczony odcinek trasy w specjalnych okularach ALKOgoglach. Percepcja otoczenia w ALKOgoglach jest zbliżona do takiej, gdy osoba ma 2 promile alkoholu we krwi. Dla bezpieczeństwa “jazdy próbne” odbywały się w asyście instruktora. Gdy dorośli sprawdzali swoje reakcje na placu manewrowym, ich dzieci poznawały zasady poruszania się po drodze w miasteczku ruchu drogowego przygotowanego przez Komendę Stołeczną Policji.