Przegląd prasy

Laury za promocję BRD

23 października 2007

43c920ece2d56bc8b6ad966093d7cae8613e0ad7

Podczas uroczystej gali finałowej w Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II Fundacji Porczyńskich w Warszawie, nagrodzono laureatów konkursu dziennikarskiego i plastycznego “Nieuchronne zderzenie z tematem” na najlepsze materiały prasowe i plakaty promujące BRD. Organizatorem konkursu była Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami: Polskim Czerwonym Krzyżem, 3M Poland i Toyota Motor Poland. Laureatami konkursu dziennikarskiego zostali dziennikarze mediów ogólnopolskich i regionalnych. W kategorii Artykuł Prasowy pierwsze miejsce zajęła Izabela Redlińska z “Rzeczpospolitej” za artykuł “Wyścigi bez hamulców”, drugie – Krzysztof Rokosz z “Super Nowości” za artykuł “Pijany kierowca zabił ich szczęście” a trzecie Piotr Pfegel z “Men’s Health” za artykuł “Easy Rider”. W kategorii Audycja Radiowa i Audycja Telewizyjna jury postanowiło przyznać po jednej nagrodzie, którą otrzymali odpowiednio: Aleksander Żyzny z Polskiego Radia i Krzysztof Magowski z Telewizji Polskiej. Poza nagrodzeniem laureatów w trzech kategoriach konkursowych, jury konkursu dziennikarskiego postanowiło uhonorować osoby i media, aktywnie podejmujące tematykę BRD. Przyznano pięć nagród specjalnych, które otrzymali: ks. biskup Tadeusz Pieronek za serię felietonów w “Dzienniku Zachodnim”, Roman Skąpski za osobiste zaangażowanie w promowanie BRD, magazyn “Mamo to ja” za podejmowanie na łamach swojego czasopisma tematu bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego. TVN Turbo za wkład w promowanie tematyki BRD w swoich programach oraz radiowa Trójka za program “Radio-Nawigator Trójki”. Laureatem konkursu plastycznego została absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknej Aneta Falkiewicz, autorka plakatu “Koci koci łapci, jechaliśmy do babci”. W kwietniu 2007 roku Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami – Polskim Czerwonym Krzyżem, 3M Poland i Toyota Motor Poland ogłosiła po raz pierwszy konkurs na najlepsze “nieuchronne zderzenie z tematem” bezpieczeństwa ruchu drogowego w mediach i sztuce. Tytuł ten przyznawany będzie każdego roku dziennikarzom lub redakcjom oraz artystom, którzy potrafią zmierzyć się z największym problemem społecznym w Polsce – corocznych śmierci na drogach oraz tragedii rodzin i osób poszkodowanych. Ogłoszenie konkursów zbiegło się z inauguracją obchodów Pierwszego Światowego Tygodnia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (The First United Nations Global Road Safety Week), który odbywał się pod hasłem “Wypadek to nie przypadek” (“Road safety is no accident”). Zaangażowanie w szerokie i wnikliwe podejście do tego złożonego problemu służy promowaniu bezpieczeństwa ruchu drogowego i poprawie świadomości społecznej na temat skali i wagi społeczno-ekonomicznego problemu śmierci na drodze. Dlatego celem konkursu było zainteresowanie środowiska dziennikarskiego oraz mediów tematem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce oraz promowaniem ciekawych publikacji o możliwościach zapobiegania wypadkom, wadze bezpiecznych zachowań, a tym samym, poprawie sytuacji na drogach oraz zachęcenie dziennikarzy do zmian percepcji bezpieczeństwa nas wszystkich, wolnego od stereotypów. Nagrodą główną był kilkudniowy wyjazd prasowy do Centrum Techniki w Zaventem w Belgii i Muzeum Toyoty w Bredzie. Laureaci drugich i trzecich miejsc otrzymali nagrody w formie weekendów z samochodem marki Toyota i certyfikowane kursy pierwszej pomocy PCK. Celem konkursu plastycznego była popularyzacja bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz promocja młodych artystów. Przedmiotem konkursu był plakat społeczny, wzywający do bezpiecznych zachowań różnych grup uczestników ruchu drogowego. Nagrodą był staż w agencji Euro RSCG.