Przegląd prasy

Międzynarodowa kampania: filmy edukacyjne i wzmożone kontrole

13 października 2008

W Olsztynie ruszył nowy program przeciwko nietrzeźwym kierowcom. To projekt pilotażowy, który jest częścią międzynarodowej kampanii prowadzonej przez organizację Global Road Safety Partnership z Genewy. Na czym polega? - W lokalnej telewizji emitowany będzie spot, który pokaże, czym może zakończyć się jazda pod wpływem alkoholu - mówi Aneta Szpaderska, rzecznik prasowy olsztyńskiego ratusza. - Kampania promowana będzie też w rozgłośniach radiowych, na autobusach miejskich, samochodach nauki jazdy, w stacjach benzynowych i billboardach. Jednym z elementów projektu mają być także wzmożone kontrole drogowe kierowców. Funkcjonariusze zapowiadają, że w ramach akcji będą starali się, aby każda kontrola drogowa kończyła się także badaniem kierowcy pod kątem stanu trzeźwości. W Olsztynie kampania "Piłeś? Nie jedź!" potrwa do połowy listopada. Projekt zainicjowało Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego przy współpracy m.in. z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.