Przegląd prasy

Montują tzw. bariery wygrodzeniowe typu olsztyńskiego

13 maja 2010

W Olsztynie znaleźli sposób na kierowców parkujących na chodnikach. Montują tzw. bariery wygrodzeniowe typu olsztyńskiego. Wytypowane zostały kolejne miejsca, gdzie staną barierki uniemożliwiające zostawianie aut na chodnikach. - Te żółte płoty są po prostu okropne, zbyt kłują w oczy - mówią olsztynianie.Chodzi o tzw. bariery typu olsztyńskiego (nazywane też barierami wygrodzeniowymi typ. olsztyński), które robią karierę już w całej Polsce. Widzimy je wokół szkół, szpitali i skrzyżowań, czyli w miejscach gdzie porusza się wielu pieszych. - Nie jestem w stanie stwierdzić, skąd wzięła się nazwa tych barier - mówi Józef Bagiński, przewodniczący komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego przy Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów. Choć można je malować na różne kolory, w Olsztynie najbardziej popularne są te o żółtej barwie. Wątpliwości natury estetycznej nie przeszkadzają jednak stawiać kolejnych barierek. Strażnicy miejscy zapowiadają, że będą wnioskować o montaż następnych barier. Propozycje miejsc zgłaszają nam mieszkańcy, a my później je analizujemy. Pieszy już nie musi – narażając się na niebezpieczeństwo – iść ulicą, bo kierowcy zastawili chodniki.

6291ee3fc50b5ef94b2e8e9e080ed56b833a5179

(Fot.: PD@N 340-18) ^ Owalny zamknięty moduł został wykonany z rury O48,3 ×3,2mm. Słupki wykonane są z rury O60,3 ×3,2mm. Standardowe przęsło wraz ze słupkami ma długość 1500mm. Wysokość bariery mieści się w granicach od 1100mm do 1300mm. Najczęściej bariery typu “olsztyński” umieszczane są w obrębie szkół, szpitali, skrzyżowań i innych miejsc o dużym natężeniu ruchu pieszych. Do ich zalet należą estetyczny wygląd oraz łatwa wymiana uszkodzonych modułów.