W dniach 7-12 maja Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Kielcach wspólnie z Izbą Celną i Urzędem Kontroli Skarbowej przeprowadził kompleksowe kontrole taksówek, busów, autokarów oraz innych przewoźników prywatnych. Kontrole były prowadzone na terenie całego województwa i obejmowały następującą tematykę: sprawdzenie stanu technicznego pojazdów, sprawdzenie trzeźwości kierowców, sprawdzenie dokumentów uprawniających do prowadzenia działalności w zakresie przewozów regularnych i okazjonalnych osób, sprawdzenie przestrzegania rozkładów jazdy w zakresie czasu odjazdów i przyjazdów, trasy przejazdu jak również ustalonych przystanków, sprawdzenie jakości używanego paliwa, wydawanie biletów pasażerom, ewidencjonowanie przez kierujących dochodów na kasach fiskalnych, sprawdzenie legalizacji kas fiskalnych. Łącznie w czasie akcji wszystkie organy kontrolne tj. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Kielcach, Urząd Kontroli Skarbowej oraz Izba Celna przeprowadziły 410 kontroli, w wyniku których wszczęto 52 postępowania administracyjne, zatrzymano 40 dowodów rejestracyjnych z powodu złego stanu technicznego pojazdów, nałożono 18 mandatów karnych na kierowców, zaś w 6 przypadkach stwierdzono używanie oleju opałowego w zbiorniku kontrolowanego pojazdu. Paweł Usidus – Główny Inspektor Transportu Drogowego, podsumowując wyniki akcji, zadeklarował zwiększenie liczby kontroli, w celu skutecznej walki z nieuczciwą konkurencją zarówno w zakresie przewozu osób, jak i rzeczy. Misją Inspekcji jest również zapewnienie bezpieczeństwa w tego typu przewozach. Paweł Usidus zapowiedział, że inspektorzy będą rozliczani z efektów pracy wpływającej na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i wyeliminowanie zjawiska “szarej strefy”. Na ocenę pracy funkcjonariuszy nie będzie miała wpływu wysokość nałożonych kar pieniężnych, co niestety miało miejsce w przeszłości. Główny Inspektor zaznaczył, że statystyki, choć są ważne, nie są jednak priorytetem w działalności Inspekcji. Zwiększenie liczby inspektorów ma doprowadzić do poprawy funkcjonowania transportu drogowego i tworzenia korzystnych warunków dla jego rozwoju.