Komunikat Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej:
W dniu 28 września 2012 r. w Dzienniku Ustaw RP zostało ogłoszone rozporządzenie Ministra Transportu, Butodnictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkoleń oraz wzoru certyfikatu dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego (Dz. U. poz. 1079). Rozporządzenie wejdzie w życie w dniu 13 października 2012 r. W związku z tym Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej rozpoczyna nabór wniosków o wydanie certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego.Jednocześnie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej przypomina, że zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2012 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 472), osoby posiadające w dniu jej wejścia w życie zaświadczenie o ukończeniu kursu audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego uznaje się za audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego w rozumieniu rozdziału 2c ustawy, pod warunkiem uzyskania certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku
o wydanie CERTYFIKATU AUDYTORA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO:
1.Oświadczenie kandydata na audytora brd o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych złożone pod rygorem odpowiedzialności za fałszywe zeznania;
2.Oświadczenie kandydata na audytora brd o korzystaniu z pełni praw publicznych złożone pod rygorem odpowiedzialności za fałszywe zeznania;
3.Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego;
4.Oryginał dyplomu lub odpis dyplomu lub kopia dyplomu poświadczona za zgodność z oryginałem zgodnie z art. 76a § 2 KPA - potwierdzające wymagane wyższe wykształcenie techniczne w zakresie budownictwa drogowego, inżynierii ruchu drogowego lub transportu (oryginał dyplomu lub odpis dyplomu zostaną zwrócone drogą pocztową po dokonaniu weryfikacji dokumentów);
5.Oryginał zaświadczenia od pracodawcy określający obowiązki kandydata na audytora brd potwierdzające posiadanie wymaganej co najmniej 5-letniej praktyki w zakresie projektowania dróg, inżynierii ruchu drogowego, zarządzania drogami, zarządzania ruchem drogowym lub opiniowania projektów drogowych pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego;
6.Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem zgodnie z art. 76a § 2 KPA zaświadczenia o ukończeniu:
a) kursu audytu bezpieczeństwa ruchu;
b) szkolenia i zdaniu egzaminu na audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego – dotyczy osób, które ukończyły szkolenie i zdały egzamin po dniu wejścia w życie rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie szkoleń oraz wzoru certyfikatu dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego; (Oryginał zaświadczenia zostanie zwrócony drogą pocztową po dokonaniu weryfikacji dokumentów).
7.Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie certyfikatu audytora brd w kwocie 17 zł na konto: Dzielnica Śródmieście m. st. Warszawy ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa 60 1030 1508 0000 0005 5001 0038 Tytułem: certyfikat audytora brd - opłata skarbowa - imię i nazwisko wnioskodawcy
Osoby dokonujące opłaty skarbowej spoza granic Polski winny posłużyć się zapisem:
Dzielnica Śródmieście m. st. Warszawy ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa SWIFT CODE CITIPLEX
IBAN: IBAN (spacja) PL60 1030 1508 0000 0005 5001 0038
Tytułem: certyfikat audytora brd – opłata skarbowa – imię i nazwisko wnioskodawcy.
Dokumenty należy przesyłać bezpośrednio na adres:
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Departament Dróg i Autostrad
Ul. Chałubińskiego 4/6 01-142 Warszawa