Przegląd prasy

Nasza pierwsza stołeczna śluza rowerowa i pas rowerowy

9 października 2015

d0e78ac962a4840d760626a569fb123f0c5c0106

e86dc214c65f3888874a3c670f479e2ae7c45140

e6db3e4431f4fa4beb29ab3cb01fb5af610d181c

1200c7f715826431e86e809baf738a88f3ea8930

fb15fe4360b59725b14c401f22aa806ae32f9a728c3f81727669061e81ab0b340c9030443b176cbe

4f10050fa57fe5edb60957b120271a5f36ecb7f8

c200bdd4cefee78788b4dda5213a49f0e0e4c091b2bbc987cb0ca67d3c34ff8aeed9e46f0af21d73

1222835ebdcb0213aae42f0bdddf9ac483fd17d3

692acce2decfc565573989133d9d4babbac77be0

(525-70-80 fot. jola michasiewicz)

W stolicy mamy pierwszą tzw. śluzę rowerową. Na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej i Nowego Światu na jezdni namalowano czerwony prostokąt, w miejscu pomiędzy skrzyżowaniem a samochodami czekającymi w kolejce na światłach. W śluzie ustawiają się rowerzyści, stoją przed samochodami, po zmianie światła pierwsi ruszą z kolejki czekających pojazdów. Dzięki temu rozwiązaniu rowerzysta jest bardziej widoczny, więc o wiele łatwiej i bezpieczniej skręca w lewo, a także unika zajechania drogi przez skręcający samochód w prawo. Obowiązujące od 8 października br. przepisy wykonawcze przygotowano na podstawie ustawy, której procedowanie rozpoczęto w 2011 r.

O tzw. śluzie rowerowej będziemy pisali i śledzili ich rozwój w Polsce - czekamy także na Państwa informacje i fotki (e-mail: tygodnik@prawodrogowe.pl ). Z aparatem “zapolowaliśmy” na stołecznych kierowców. Byliśmy ciekawi jak reagują na takie rozwiązanie. Popatrzcie na śluzę, ale też pas rowerowy, wytyczony na ul. Świętokrzyskiej. Rowerzysta jedzie zdecydowanie wyraźnie oznaczonym własnym pasem, czy czuje się na nim bezpiecznie? Chyba jednak nie do końca. Kierowcy używają tego pasa w zupełnie niezgodny z prawem przepisami. Zobaczcie sami. (jm)