(Fot.: PD@N 425-8)
Kampanie społeczne mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego często są obrazami drastycznymi, pokazującymi śmierć ich uczestników. Z tego też powodu oceniane i przyjmowane są różnie. Dla przykładu kilka lat temu czeskie ministerstwo transportu (Ministerstwo Dopravy) przygotowało kampanię społeczną adresowaną do młodych kierowców. Motyw przewodni “NIE MYŚLISZ. ZAPŁACISZ”. Drastycznie w swoim wyrazie filmy mają przemawiać do: młodych rodziców przewożących dzieci poza specjalistycznym fotelikiem, pasażerów podróżujących bez zapiętych pasów bezpieczeństwa; wyprzedzania pojazdów w sposób zagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego; przejeżdżających przez przejścia dla pieszych obok przepuszczających pieszych pojazdów; do kierowców jeżdżących brawurowo, z nadmierną prędkością itd. itd. Kampania uzyskiwała i nadal uzyskuje pozytywne oceny, internauci oceniają: “i to jest prawdziwa kampania”.
A Państwa ocena? - Zobacz - http://www.youtube.com/watch?v=TCys6QgVdu0