Przegląd prasy

Odblaski są cool!

22 października 2014

 

12cad0ffa3a3bcdbef004192b1e1c00a05d3b5bd

 

c1fd5471f208563cf5d5962830776e8838c6556c

 

90a0a3a85121506178e6b51ebf59a12191fcdd17

 

ae5118206a6859bb7412aa574aca9309e304d4f0

 

 

b752abe470f5db542b30779dc3a4acb9a68173cd5156b82b980db89cf5f53ccb733144490a385dd5

 

03022f2b1c8625a3819f92dc48f0c79537e70050

 

Konferencję prasową, która odbyła się w Komendzie Głównej Policji, prowadził insp. Mariusz Sokołowski - rzecznik KGP, statystyki wypadków oraz stan prawny przedstawił mł. insp. Marek Konkolewski - Biuro Ruchu Drogowego KGP. Cel akcji oraz przygotowane klipy zaprezentowały Karolina Wirowska i Katarzyna Nowicka oraz przedstawicielka sponsora Justyna Szafraniec. W konferencji uczestniczyły tzw. twarze akcji, wspierający ją: Artur Chamski, Violetta Kołakowska oraz Omena Mensah. Także młode aktorki, uczennice Julia Wróbleska oraz Gabrysia Raczyńska. O znaczeniu odblasków dla poprawy bezpieczeństwa na drogach mówił Bartłomiej Morzycki, prezes Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

(505-71-78 fot.: jola michasiewicz)

 

W Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona niezwykle ważnej akcji społecznej “BEZPIECZNY, BO WIDOCZNY”. Akcja prowadzona pod patronatem Komendy Głównej Policji i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wspierający to: Violetta Kołakowska, Karolina Malinowska, Omena Mensah, Artur Chamski, Paulina Holtz oraz dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie. Głównym partnerem jest firma produkująca obuwie dziecięce z odblaskami - BARTEK. Zwrócono uwagę, że elementy odblaskowe szczególnie dobrze sprawdzają się właśnie w butach (te są w ciągłym ruchu, co powoduje, że dzieci są wówczas dużo lepiej widoczne i z większej odległości). Akcję wspierają także 3M-Scotchlite (właśnie w tej firmie wynaleziono materiały odblaskowe) i Proama. Jak informowały pomysłodawczynie akcji - Karolina Wirowska i Katarzyna Nowicka, celem inicjatywy jest propagowanie i uświadamianie, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby. Właśnie dzięki nim bezpieczeństwo na drogach ma szanse znacząco poprawić się, tu szczególnie najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Przygotowano klipy prewencyjne z udziałem gwiazd, zaplanowano lekcje bezpieczeństwa, konkurs na scenariusz lekcji o bezpieczeństwie na drogach, zapowiedziano promocje mody z elementami odblaskowymi. Kampania adresowana jest do dzieci i rodziców. Jak uzasadniają organizatorzy - dzieciaki mają przekonać się, że noszenie odblasków to nie “obciach, a stylowy, mądry i bezpieczny wybór. Mówią więcej - to powinna być moda na odblaski. Policjanci dodają, iż obowiązujący już przepis ustawy zobowiązuje do noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym, jednak należy pamiętać iż powinny one być noszone po zmroku również w miastach. Tak nakazuje rozsądek - apelują. (jm)