Przegląd prasy

Pierwszy parking „parkuj i jedź”

15 marca 2007

W trójpoziomowym garażu na 400 aut właśnie trwają prace wykończeniowe i pierwsze odbiory techniczne. To tu swoje samochody mają zostawiać kierowcy, którzy mają dość korków i zbyt małych parkingów w Śródmieściu. Dalej mają jechać metrem, autobusem lub tramwajem. Znane są już zasady opłat w nowym garażu. Za darmo będą mogli zaparkować tam wszyscy, którzy mają ważną kartę miejską albo bilet na kartoniku: dobowy, trzydniowy lub tygodniowy. “Te zasady musi jeszcze zaakceptować Rada Warszawy. Mam nadzieję, że do tego dojdzie na najbliższym posiedzeniu” - mówi Michał Dąbrowski z Zarządu Transportu Miejskiego. Nie wyklucza jednak, że w pierwszych tygodniach parking będzie darmowy dla wszystkich. Urzędnicy chcą przekonać do korzystania z niego jak największą liczbę kierowców z północnych dzielnic Warszawy i okolicznych miejscowości. Pod koniec kwietnia będą gotowe kolejne parkingi "parkuj i jedź" - przy stacji Wilanowska i na ul. Połczyńskiej. Szef ZTM Leszek Ruta przyznaje, że ta ostatnia lokalizacja może wzbudzać kontrowersje. Nie wiadomo bowiem, czy znajdzie się wielu kierowców, którzy zechcą się tam przesiadać do autobusów lub tramwajów. Leszek Ruta myśli teraz o budowie w tym miejscu przystanku kolejowego na biegnącej obok linii kolejowej z Odolan do Dworca Gdańskiego. Nie wiadomo jednak, czy ten pomysł jest realny.

9c6c5771f9df7e0d3b78bb5b653c4c0719a4d467 (187-6)

W Warszawie przy Hali Marymonckiej na początku kwietnia zostanie otwarty pierwszy parking typu "parkuj i jedź". Na razie oprócz kiepskiego dojazdu do korzystania z parkingu kierowców mogą zniechęcać także niewygodne przesiadki w metrze. Z pobliskiej stacji Marymont na razie odjeżdża tylko pociąg wahadłowy do stacji pl. Wilsona. Dopiero tam trzeba się przesiąść do pociągu w kierunku centrum. Regularne kursy metra z Marymontu będą możliwe dopiero w grudniu po oddaniu do użytku torów do zawracania za stacją Słodowiec.

Słowa kluczowe korki parkingi Warszawa