Przegląd prasy

Program Toyota Mobility dla niepełnosprawnych

3 grudnia 2008

Toyota w Polsce od blisko 4 lat współpracuje z Fundacją Aktywnej Rehabilitacji (FAR) oraz Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Dodatkowo w 2004 roku Toyota Motor Poland zainaugurowała program Toyota Mobility skierowany do osób niepełnosprawnych mający na celu ułatwienie im powrotu do aktywnego stylu życia (umożliwienie posiadania własnego samochodu, którym samodzielnie będą mogli kierować).

Na czym polega Program Mobility? Aby maksymalnie uprościć procedury związane z zakupem i użytkowaniem samochodu stworzono program 'Pięciu Kroków' włączając osoby niepełnosprawne do grupy "Klientów VIP":

* I - podczas pierwszego spotkania z klientem przygotowywana jest oferta indywidualnego dostosowania oprzyrządowania auta oraz ewentualnego dofinansowania zakupu. Wspólnie z klientem wybierany jest model i wyposażenie samochodu, ustalany jest zakres i rodzaj dostosowania.

* II - Obsługa prawna transakcji pozwala ustalić formę dotacji, formę zakupu (wysokość wkładu własnego, dotacji, kredytu - Toyota Bank Polska przygotowała unikalny program ośmioletniego okresu kredytowania), pomóc w wypełnieniu wniosku do instytucji zapewniającej dofinansowanie, zapewnić pełną obsługę kredytową.

* III - kolejny krok - to oczywiście wykonanie niezbędnych przeróbek wykonywanych na miejscu lub w konsultacji z jedną ze współpracujących firm specjalistycznych Toyota Motor Poland

* IV - po ustaleniu z klientem terminu i miejsca odbioru auta - samochód, przygotowany według ustaleń jest dostarczany na miejsce. Tym klientom, którzy po raz pierwszy mają do czynienia z urządzeniami dostosowującymi samochód (np. ręczny gaz, hamulec), zapewniona jest nauka obsługi.

* V - po dokonaniu transakcji klient może nadal liczyć na pomoc Toyoty: obsługę serwisowa poza kolejnością, natychmiastową pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych jak np. modernizację i wymianę zainstalowanych urządzeń, monitorowanie eksploatacji przystosowanego auta. I co bardzo istotne- dostosowanie auta w ramach programu nie zmienia ceny standardowej.

Centra obsługi klientów niepełnosprawnych - Centra Obsługi Klientów programu "Toyota Mobility" znajdują się w salonach Toyoty AMX w Łodzi/Rzgów oraz Toyota Bońkowscy w Poznaniu.

5ca74ecfa815fe2664f92e8fa7cab1afa47a18f0  (277-27)

^ Program Toyota Mobility to nie tylko oferta dla niepełnosprawnych kierowców. W jego ramach możliwe też jest zamontowanie specjalnego fotela dla pasażera o ograniczonej sprawności ruchowej. Dzięki temu rodzina lub opiekunowie mogą bez problemu taką osobę przewozić a sam pasażer ma zdecydowanie ułatwione wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.