Przegląd prasy

Projekt Trolley, czy trolejbusy wrócą

2 lipca 2010

8967919a82907014f84a9ff91c515d1690d50f90 2c0efaadded945cfc08cd9c9da889dd3e90ca4dc

(Fot.: PD@N 349-1 i 2)

 

Ponad 4 mln euro wyda Unia Europejska na projekt Trolley, zainaugurowany w Gdyni. Projekt ma promować trolejbus, jako czysty i najbardziej ekonomiczny środek transportu w Europie Centralnej. W Gdyni spotkało się dziewięciu partnerów projektu z sześciu krajów Europy Centralnej - potentatów trolejbusowych w swoich krajach - po to by się wymienić doświadczeniami związanymi z transportem trolejbusowym. Polskę reprezentowała Gdynia (z Gdańskiem jako uniwersyteckim zapleczem). Pozostali uczestnicy projektu to: Szeged - Węgry, Brno - Czechy, Parma - Włochy, oraz Eberswalde i Lipsk - Niemcy. Nie bez powodu inaugurujemy projekt właśnie w Gdyni. To miasto posiadające największy tabor i operatora trolejbusowego w Polsce - mówi Arnulf Schuchmann z firmy Salzburg AG. Delegacje miast partnerskich i Magdalena Kopczyńska, szefowa dyrektoriatu ds. transportu Komisji Europejskiej, odwiedzili Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, gdzie mogli się zapoznać z procesem przebudowy niskopodłogowych autobusów na trolejbusy - dziedziną, w której Gdynia może się pochwalić największą wiedzą i doświadczeniem w Europie. - A co my będziemy mieć z udziału w tym projekcie? Będziemy mogli skorzystać z doświadczeń największych w tej dziedzinie w Europie. A długofalowo będziemy mieć swój udział w poprawie stanu środowiska naturalnego - twierdzi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny za inwestycje w mieście - bo trolejbus jest lepszym środkiem transportu niż autobus. Nie emituje zanieczyszczeń, hałasu, a komfort jazdy jest wyższy, bo nie ma wibracji. Projekt Trolley będzie realizowany do stycznia 2013 roku. To największe przedsięwzięcie w programie Komisji Europejskiej "Interreg Europa Centralna". Jego budżet wynosi 4,2 mln euro, z czego 3,2 mln euro to wkład Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Słowa kluczowe trolejbus Unia Europejska