Przegląd prasy

Przewoźnik bez zezwolenia, bez przystanków, ale jedzie

27 kwietnia 2010

Lublin ma przewoźnika, który nie może stawać na przystankach; nie może przewozić osób do stolicy. Cottbus - bo o tę firmie mowa - nic sobie z tego nie robi i jak co dzień przyjmuje rezerwacje na kursy - informuje “Gazeta pl Lublin”. Urzędnicy wystąpią o ustanowienie kuratora sądowego dla właściciela firmy. Zarząd Transportu Miejskiego - organizatora prac miejskich autobusów i prywatnych przewoźników w Lublinie - wymówił firmie Contbus korzystanie z przystanków w mieście. - Zdecydowaliśmy się na taki krok ponieważ przybywało skarg od pasażerów na tę firmę. Zastrzeżenia potwierdziły też kontrole, a nasze prośby do firmy nie przynosiły efektu - tłumaczy Justyna Góźdź, rzecznik prasowy ZTM. Formalnie szef Contbusa, nie odebrał pisma z ZTM. Co w takim wypadku zrobi ZTM? - Jeśli nie uda się skutecznie dostarczyć pism awizowanych, to po kilku takich próbach możemy uznać, że przewoźnik został zawiadomiony o naszej decyzji. Innym rozwiązaniem jest to, że sami spróbujemy osobiście dostarczyć decyzję. Ale ostateczna decyzja zależy od konsultacji z naszymi radcami prawnymi - zaznacza Góźdź. Taki sam problem z przewoźnikiem ma Urząd Marszałkowski (wie już o wypowiedzeniu umowy przez ZTM), który wydaje koncesje firmom transportowym. Jeszcze w lutym urzędnicy marszałka zażądali od firm obsługujących trasę Lublin - Warszawa, żeby jeździły bezpieczniej i wolniej. Średni czas dojazdu do stolicy ma teraz wynosić 3 godz. i 20 min w dni powszednie i 3 godz. w weekendy. Do tego momentu busy jeździły do stolicy średnio 2,5 godziny. Jako jedyny do tych zmian nie dostosował się Contbus. Kursy do stolicy odbywają się. Jak informują śledzący sprawę dziennikarze: to nie pierwszy problem właściciela Contbusa. M.in. trzy lata temu marszałek województwa chciał mu odebrać koncesję po tym, jak Inspekcja Transportu Drogowego wykryła liczne łamanie przepisów przez kierowców firmy. Właściciel firmy Contbus nie chciał też udostępnić ITD zapisu z tachografów, na których zarejestrowana jest dokładna historia każdego kursu.

Będziemy Państwa informowali o tym ważnym dla bezpieczeństwa pasażerów problemie.