Przegląd prasy

Samochody na największym rondzie

14 stycznia 2009

Drogowcy wpuścili samochody na największe rondo w Polsce. Liczą na to, że pozwoli to rozładować korki.Do tej pory na przecięciu dróg Bydgoszcz-Poznań i Szczecin-Warszawa działała sygnalizacja świetlna. Jednak za półtora roku zastąpi ją bezkolizyjny węzeł, podobny do tego, który już działa w Stryszku. - Dlatego zamknęliśmy krzyżówkę ze światłami - mówi rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad, Tomasz Okoński. - W czasie prowadzonych prac nie wytrzymałaby tak dużego natężenia ruchu. W ciągu doby przejeżdża tam ponad 20 tysięcy pojazdów. Najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu, jest więc przełożenie ruchu na rondo o prawie kilometrowej średnicy. Liczymy, że pozwoli to rozładować korki. W środku wyspy będą kontynuowane prace budowlane. Ostatecznie powstanie wygodna “koniczyna”. Policjanci wspólnie z budowlańcami apelują do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności. - Niektórzy mogli się zdziwić. Rano jechali do miasta po staremu, a po południu korzystali z ronda. W strefie robót prędkość ograniczona jest do 40 km/h. Warto jej przestrzegać dla własnego bezpieczeństwa - dodaje Tomasz Okoński. Kierowcy, czekając w korku na zmianę organizacji ruchu, zastanawiali się, ile pieniędzy wydano na tymczasową konstrukcję. - Przecież to tylko rozwiązanie na chwilę, więc po co tak gigantyczne rozmiary? Rozumiem, że za wszystko płaci wykonawca, ale podpisując kolejne kontrakty budowlańcy będą mieli coraz wyższe stawki - przekonywał jeden z kierowców. Drogowcy zapewniają jednak, że większość jezdni, które teraz składają się na rondo, będzie wykorzystana w docelowym węźle. - Wszystkie tworzą romb. Trzy boki będą pełniły rolę dróg dojazdowych, a odcinek łączący wylot na Warszawę i Bydgoszcz będzie jednym ze zjazdów. Są tam nawet zainstalowane metalowe bariery. Jedynie na samym końcu jezdni, którą będzie trzeba poprawić, położyliśmy tymczasowe zabezpieczenia. W zasadzie na koniec przebudujemy tylko miejsca, w których będą się stykały jezdnie - tłumaczą drogowcy. Prace prowadzone są też na obwodnicy między Biały Błotami i Stryszkiem. Przygotowano tam, między innymi, teren pod drugą jezdnię, wzmocniono grunt pod drogę i wiadukty.

Budowa obwodnicy Koszt inwestycji to 371 mln zł. Termin zakończenia - maj 2010.

Słowa kluczowe korki obwodnica rondo