Przegląd prasy

Strefa uspokojonego ruchu drogowego

17 sierpnia 2013

20aa8fa2ac3587999b88286ea45481b7a546497a7c23636309fe002924224e1d93c187d33f36e82fa68255998dc487d467adc9fdd30e91410ab1fba6c9d9ddba817a8524fc50cb92a24261939f68afa15cadc7812f083624ce16142d1216f69ed73fcc74e2256849a08efa0b3ae7801cdd80b5549dfbaa80ab7e5d774f7b8cea757396fe93d8c48b413e40ada563820dd3b9a0e36edb310cba28f264366574437ef0c110cbffdfd6552c30b717203c47ec6fe4a8

(Fot.: PD@N 471-27-35jm)

Strefa uspokojonego ruchu to strefa miejska, w której dominują działania obejmujące organizację ruchu zmieniającą trasy przejazdów w obrębie dzielnicy lub miasta, a także zmiany w ukształtowaniu jezdni, wprowadzenie rozmaitych fizycznych ograniczników, mających na celu zmniejszenie prędkości i wielkości ruchu w interesie bezpieczeństwa i podwyższenia jakości środowiska życia. Pojazdy mogą poruszać się z ograniczoną prędkością, geometria ulic często jest zniechęcająca kierowców, często stosowane są zwężenia jezdni do jednego pasa, na skrzyżowaniach ostre i czesne łuki, tzw. wąskie gardła, wysepki, barierki itd. itd. Od strefy pieszej różni się dopuszczeniem ruchu kołowego w ograniczonym zakresie. Tak mówi definicja - a my Państwu prezentujemy kilka ilustracyjnych fotek. W tym miasteczku zastosowano zarówno progi zwalniające, jak i wyniesienia przy skrzyżowaniach i przed przejściami dla pieszych, powszechny jest także słupek. Kierowca prowadzi pojazd uważnie. Idea ograniczonego ruchu narodziła się w Holandii na początku lat 70. XX wieku. Celem było przywrócenie miasta pieszym - na naszych fotkach widać, że właśnie tak się stało. Miasteczko jest piękne, przyjemnie i bezpiecznie czuliśmy się podczas spaceru.

Słowa kluczowe prędkość urządzenia brd