Przegląd prasy

Toyotą pojedź do serwisu

25 stycznia 2010

Toyota ogłosiła, że w związku z awarią pedału gazu w niektórych modelach swoich aut w Europie wezwie kierowców na darmowy serwis - podało AFP. Inżynierowie amerykańskiej organizacji NHTSA (Amerykański Narodowy Departament Transportu Ruchu Drogowego) zatwierdzili plan Toyoty związany z naprawą wadliwych pedałów gazu w ośmiu modelach amerykańskich (RAV4, Corolla, Matrix, Avalon, Camry, Highlander, Tundra i Sequoia) oraz ośmiu europejskich (Yaris, Corolla, RAV4, Aygo, iQ, Auris, Verso i Avensis). Konstrukcja pedału gazu może prowadzić nawet do całkowitego zablokowania go w pozycji wciśniętej, co na całym świecie doprowadziło do wielu wypadków, w których zginęło łącznie 19 osób - informują agencje na całym świecie.

44d4dd3c449b25d30ef9a79cbe68964be1281854

(Fot.: PD@N 328-2) ^ Akcja serwisowa ma objąć 4,2 mln aut Toyoty. Toyota w Polsce rozpoczęła naprawę wadliwych aut.

89c92562918f563c164c196caa5ae4271b5fa8ff

(Fot.: PD@N 328-3)^ Problem z pedałem gazu polega na tym, że może on się zacinać lub nawet w niektórych przypadkach blokować.

b34240980ca8877cb890be2de190ca7d6ee79117

(Fot.: PD@N 328-8)^ Toyota znalazła sposób na szybkie i skuteczne rozwiązanie problemu z zacinającym się pedałem gazu.

Oto komunikat adresowany do klientów:

TOYOTA: Naprawy wadliwych pedałów gazu

W niektórych modelach samochodów Toyota występuje niewielkie ryzyko pojawienia się problemów z pedałem przyspieszenia. Bezpieczeństwo klientów zawsze było priorytetem firmy Toyota i ze zrozumiałych względów jest kwestią najważniejszą również w tej sytuacji. Jeśli w Państwa samochodzie problem nie wystąpił, prawdopodobieństwo jego pojawienia się jest bardzo małe. Akcja wzywania klientów do serwisu ma charakter profilaktyczny, ponieważ problem ten może się pojawić w nielicznych autach. Opis usterki, jej objawy oraz sposób jej usunięcia przez firmę Toyota znajdą Państwo poniżej. Gdy tylko będziemy dysponować nowymi informacjami, skontaktujemy się z posiadaczami pojazdów, w których potencjalnie może ujawnić się usterka i zaproponujemy im dalsze postępowanie. Będziemy również aktualizować tę stronę w miarę pojawiania się nowych informacji. Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności. Wiemy, że sytuacja ta może rodzić wątpliwości i wyrażamy z tego tytułu głęboki żal.

 

*

 

Toyota Motor Europe potwierdza plan naprawy pedałów przyspieszenia w samochodach wezwanych do serwisu w Europie

Firma Toyota Motor Europe potwierdziła dziś kompleksowy plan naprawy pedałów przyspieszenia w 8 modelach marki Toyota, które planuje wezwać do serwisu w Europie. Inżynierowie Toyoty opracowali i drobiazgowo przetestowali rozwiązanie obejmujące wzmocnienie zespołu pedału w celu wyeliminowania potencjalnego zagrożenia wzrostu tarcia, które w skrajnych przypadkach może powodować zacięcie pedału.

 

Drobiazgowo przetestowane, wzmocnione pedały wyeliminują problem tarcia mogącego powodować zacięcia Toyota podejmuje intensywne działania w celu jak najszybszego usunięcia usterki w samochodach wezwanych do serwisu

Pierwsze dostawy części niezbędnych do dokonania napraw zaczną docierać do Europy w przyszłym tygodniu. Równolegle powstał plan informowania właścicieli pojazdów dotkniętych usterką o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi. Toyota wdrożyła także skuteczne rozwiązanie produkcyjne dla pojazdów przeznaczonych na rynek europejski."Nadrzędną zasadą Toyoty jest przede wszystkim dbałość o dobro klienta, bez względu na okoliczności" – mówi Tadashi Arashima, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe – "Wiemy, że obecna sytuacja budzi zaniepokojenie, jest ona dla nas źródłem głębokiego żalu. Jednocześnie pragniemy zapewnić klientów, że potencjalny problem z pedałem przyspieszenia pojawia się jedynie w bardzo rzadkich okolicznościach. Akcja naprawcza jest środkiem zapobiegawczym, którego celem jest zagwarantowanie wszystkim klientom najwyższych standardów jakości." Arashima dodaje: "Toyota przywiązuje najwyższą wagę do bezpieczeństwa. Wiemy już, na czym polega problem i wiemy, jak go usunąć, więc obecnie koncentrujemy się na tym, by dokonać napraw najszybciej, jak to możliwe. Przeprowadziliśmy niezbędne testy, aby zagwarantować, że do przyszłych nabywców nie trafią pojazdy z usterką". W sytuacji, gdy kierowca zauważy, że nastąpiło zacięcie częściowo wciśniętego pedału lub pedał zbyt wolno wraca do pozycji wyjściowej, kontrolę nad pojazdem można utrzymać naciskając i przytrzymując hamulec. Nie należy hamować pulsacyjnie, ponieważ może to spowodować spadek podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców, a to z kolei konieczność mocniejszego naciskania hamulca. Pojazd należy skierować w najbliższe bezpieczne miejsce, a następnie wyłączyć silnik i skontaktować się ze sprzedawcą Toyoty lub pomocą drogową. Toyota nie otrzymała informacji o jakichkolwiek wypadkach w Europie spowodowanych tą usterką. Usterka ta nie ma również związku z problemem z dywanikami, które pojawiły się w Ameryce Północnej.

O akcji wzywania do serwisu 8 modeli marki Toyota w Europie poinformowano 28 stycznia. Dotyczy ona następujących modeli i okresów produkcji:

§AYGO (luty 2005 – sierpień 2009)

§iQ (listopad 2008 – listopad 2009)

§Yaris (listopad 2005 – wrzesień 2009)

§Auris (październik 2006 – 5 stycznia 2010)

§Corolla (październik 2006 – grudzień 2009)

§Verso (luty 2009 – 5 stycznia 2010)

§Avensis (listopad 2008 – grudzień 2009)

§RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009)

Dokładna liczba pojazdów dotkniętych usterką jest wciąż ustalana, jednak może sięgnąć nawet 1,8 miliona. Usterka nie występuje w żadnych modelach marki Lexus ani w żadnych nie wymienionych powyżej modelach Toyoty.

Chociaż wspomniana usterka występuje niezwykle rzadko, Toyota prosi wszystkich klientów, aby w razie wątpliwości skontaktowali się z siecią obsługi klientów firmy Toyota, gdzie uzyskają pomoc jeszcze przed formalnym poinformowaniem o ewentualnej konieczności odwiedzenia serwisu.

 

Jak Toyota usunie usterkę w pojazdach

Toyota wykryła problem, który w rzadkich sytuacjach może spowodować blokowanie się pedału przyspieszenia w pozycji częściowo wciśniętej. Problem związany jest z elementem ciernym pedału. Urządzenie to zapewnia właściwe “czucie” powodując lekki opór i zwiększając tym samym stabilność pedału. System ten zawiera okładzinę, która podczas normalnego działania pedału przesuwa się po sąsiadującej z nią powierzchni. Ze względu na rodzaj użytych materiałów, pod wpływem zużycia i warunków zewnętrznych, owe powierzchnie mogą z czasem zacząć się sklejać i rozklejać, nie zapewniając płynnego ruchu. W niektórych przypadkach tarcie może się zwiększyć do tego stopnia, że pedał zacznie zbyt wolno wracać do pozycji wyjściowej lub, w rzadkich przypadkach, ulegnie zacięciu, pozostając w pozycji częściowo wciśniętej. Rozwiązanie opracowane przez Toyotę dla aktualnych właścicieli pojazdów jest jednocześnie skuteczne i proste. Polega ono na zamontowaniu w zespole pedału precyzyjnie wykonanej, stalowej wkładki wzmacniającej, która ograniczy przywieranie okładziny do powierzchni, po której się porusza. Jej zainstalowanie wyeliminuje nadmierne tarcie, mogące powodować zacinanie się pedału. Firma potwierdziła skuteczność zmodyfikowanych pedałów poprzez drobiazgowe testy zespołów pedału, które wcześniej wykazywały pewną tendencję do zacinania się.