Francuski potentat ubezpieczeniowy rozpoczyna ekspansję w Polsce od sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Plany są ambitne. Jak powiedział Frederic Boulanger, dyrektor ds. rozwoju Direct Assurance Paris (właściciel Axa Ubezpieczenia), już w 2012 roku firma chce być wiodącą marką na polskim rynku. Jak planuje tego dokonać? Z badań wynika, że sprzedaż w systemie direct, czyli przez telefon, ma zaledwie 0,82 proc. udziału w rynku - reszta umów zawierana jest w tradycyjny sposób, u agenta. Do tej pory sprzedaż polis na telefon prowadził Link 4. I choć ich udział jest na razie symboliczny, to i tak w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrósł o 116 proc. Nowością na rynku jest między innymi możliwość opłacania składki w 12 ratach, bez dodatkowych kosztów z tytułu płatności ratalnej. Firma umożliwia także gromadzenie zniżek za bezszkodową jazdę drugiemu, wskazanemu w polisie kierowcy, który nie jest współwłaścicielem samochodu. Ponadto klienci otrzymają assistance obejmujące zdarzenia powstałe w Polsce lub na terytorium Europy. W razie wypadku ubezpieczyciel zapewni szybki sposób likwidacji szkód - pomoc poszkodowanym oraz załatwienie najważniejszych formalności na miejscu zdarzenia. W zależności od wariantu assistance kierowcy otrzymają pomoc informacyjną oraz serwisową, m. in.: dojazd przedstawiciela firmy na miejsce zdarzenia w ciągu 30 minut od poinformowania o wypadku, wynajem pojazdu zastępczego, naprawę auta na miejscu kraksy lub odholowanie, nocleg, transport pasażerów czy opiekę nad dziećmi, a nawet zwierzętami. Ubezpieczyciel oferuje także najwyższą na polskim rynku sumę ubezpieczenia NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków) - do 250 tys. zł. Do tego zapewnia brak tzw. amortyzacji przy likwidacji szkody, ochronę przewożonego bagażu i ubezpieczenie zwierząt domowych.