Znaczna część wypadków z udziałem samochodów ciężarowych zdarza się wtedy, gdy z takiego, czy innego powodu kierowca pojazdu ciężarowego zboczy z toru jazdy. Właśnie tak dochodzi do większości wypadków z udziałem jednego pojazdu, a także czołowych zderzeń z innymi pojazdami. Największe ryzyko utraty panowania nad pojazdem występuje w chwili, gdy kierowca na ułamek sekundy traci koncentrację. Dzięki układowi monitorowania pasa ruchu - LKS (Lane Keeping Support), ryzyko tego typu wypadków może być znacznie zredukowane. Układ ten, aktywowany przy prędkości 60 km/h, nieustannie monitoruje linie wyznaczające pas ruchu i za pomocą sygnału akustycznego ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie niezamierzonego zjechania z toru jazdy. Układ LKS obejmuje czujnik pozycji, czyli po prostu kamerę, oraz elektroniczną jednostkę sterującą, odczytującą znaki znajdujące się na drodze, a także komputer, który ocenia, czy pojazd za chwilę zboczy z toru jazdy, czy też nie. Kamera jest zainstalowana w pobliżu górnej krawędzi przedniej szyby, jednostka sterująca znajduje się w górnym przednim schowku, zaś komputer umieszczono za fotelem pasażera. Komputer przetwarza sygnały pochodzące z czujnika pozycji, prędkościomierza, kierunkowskazów i układu hamulcowego. Jeżeli wykryje ryzyko niezamierzonego przekroczenia przez pojazd linii wyznaczającej pas ruchu, uruchamia akustyczny sygnał w kabinie. Sygnał alarmowy jest podobny do dźwięku powstającego po najechaniu kołami na karbowaną linię ograniczającą jezdnię. Jeżeli jednak kierowca włączył kierunkowskaz, lub hamulce, alarm nie jest wszczynany. Za pomocą przycisku na desce rozdzielczej kierowca może włączać i wyłączać układ, według własnego uznania. Włączenie układu sygnalizowane jest odpowiednim symbolem w zestawie wskaźników.