Przegląd prasy

V Kampania Parkingowa

14 września 2008

Rusza V ogólnopolska Kampania Parkingowa, której celem jest przypomnienie kierowcom, aby nie blokowali miejsc parkingowych przeznaczonych dla niepełnosprawnych. Hasło tegorocznej kampanii brzmi: "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?" – przypomina portal Onet.pl. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i wielu partnerów, w tym Policja oraz Straż Miejska. - Skuteczne zapobieganie zajmowaniu miejsc przeznaczonych dla niepełnosprawnych przez nieuprawnione osoby wymaga zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni - powiedział Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. - Z pewnością potrzebujemy także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na "kopercie" - dodał. Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach. Ponadto w całej Polsce Stowarzyszenie rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 billboardów i citylightów. Dodatkowo w Warszawie logo kampanii będzie widniało na stołecznych autobusach i tramwaju. W wielu miastach odbędą się różnego rodzaju imprezy i regionalne konferencje. Lokalni partnerzy przygotowali m.in. prezentacje starych automobili, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania.