(Fot.: PD@N 361-12)
Fundacja KRZYŚ oraz fundacja Responsible Young Drivers, wspólnie z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi partnerami, zorganizowały VII edycję kampanii “Europejska Noc Bez Wypadku”. Akcja odbyła się jednocześnie we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Celem tego międzynarodowego przedsięwzięcia, zainspirowanego przez belgijską fundację Responsible Young Drivers, jest ograniczenie liczby nietrzeźwych kierowców na drogach. VII edycja kampanii “Europejska Noc Bez Wypadku” odbyła się m.in. dzięki zaangażowaniu ponad 180 wolontariuszy. Ochotnicy byli obecni w 50. klubach 25. polskich miast: Warszawy, Rzeszowa, Katowic, Opola, Olsztyna, Szczytna, Mrągowa, Nidzicy, Gdańska, Sopotu, Kościerzyny, Bartoszyc, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina, Kielc, Wrocławia, Częstochowy, Mielca, Lublina, Gliwic, Zabrza, Bytomia, Rybnika oraz Wałbrzycha. Podczas wieczoru wolontariusze namawiali kierowców, aby wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu, ażeby bezpiecznie odwieźć swoich znajomych. Uczestnicy kampanii, na znak przyłączenia się do akcji, założyli niebieską opaskę-bransoletkę, która oznaczać miała deklarację, iż osoby te nie będą piły alkoholu. W momencie opuszczania klubu osoby z opaskami miały możliwość przebadania się alkomatem. Odpowiedzialni kierowcy zostali nagrodzeni upominkami. Natomiast osoby, u których wykryto alkohol w wydychanym powietrzu, były zachęcane do pozostawienia pojazdu i skorzystania z alternatywnej formy transportu. Wsparcia tegorocznej kampanii udzieliły także Komisja Europejska, Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Instytut Transportu Samochodowego. Patroni medialni: Radio ESKA, Wirtualna Polska, telewizja TVS oraz TVP Kielce.