(Fot.: PD@N 471-38-39gddkia)
Na otwartej właśnie południowej obwodnicy Warszawy (6-kilometrowy odcinek drogi do węzła w Konotopie. Trasa odciąży mieszkańców Piastowa i Ursusa a kierowcom pozwoli na sprawniejszą podróż w kierunku Wrocławia lub Krakowa) drogowcy zaproponowali nowe oznakowanie poziome. Po raz pierwszy na Mazowszu informacje o numerach dróg zapisano na pasach drogi. Jak informuje GDDKiA - na łącznicy węzła Konotopa, na pasach ruchu od strony trasy ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska, po raz pierwszy na drogach krajowych województwa mazowieckiego zostało zastosowane uzupełniające oznakowanie poziome. Kierowcy podróżujący tą trasą dostaną dodatkową informację w postaci symboli tras wymalowanych na jezdni, na które doprowadzi ich konkretny pas. Oznakowanie to ułatwi użytkownikom dróg poruszanie się w obszarze węzła i wybór odpowiedniego pasa ruchu.
Czy są czytelne? Naszym zdaniem bardzo. Nawet zimą można mieć nadzieję, że będą czytelne, bo ta droga jako pierwsza będzie odśnieżana. Internauci na stronie GDDKiA piszą: - "No "fajnie", ale w innych, normalnych krajach nikt nie wypisuje numerów dróg, tylko nazwy miast/kierunków. Takie "numerki" przy jeździe nawet z prędkością 40 km/h zlewają się w nic nie mówiący "bełkocik". Ale Polak "potrafi"." - krytykuje Tomasz Z. Problemem może być zamieszanie z oznakowaniem dróg krajowych w Warszawie. Szymon C. chwali pomysł: "Nr drogi często więcej mówi niż nazwa miejscowości. Poza tym A2 czy S8 mieści się na szerokości pasa i jest lepiej widoczne niż długa nazwa miejscowości". Na pewno dodatkowe oznakowanie pasów do skrętu pomoże w wybraniu dobrego zjazdu. Pytanie tylko, czy ten zjazd doprowadzi potem kierowcę w pożądane miejsce. A Państwa opinia?