Z badań Politechniki Warszawskiej wykonanych w 2007 roku na próbie 1,1 tys. osób wynika, że niemal 82 proc. mieszkańców stolicy jest za priorytetem dla transportu publicznego. Większość pasażerów pozytywnie ocenia komunikację miejską, chociaż domaga się jej unowocześnienia. Według ZTM 2/3 autobusów miejskich to niskopodłogowce (nie zmienia to faktu, że warszawiaków wozi aż 530 Ikarusów i Jelczy z wysoką podłogą). Piętą achillesową systemu transportowego jest fatalny stan dworców i pociągów oraz postawa kolejarzy. Szefowie Kolei Mazowieckich odmówili rozszerzenia wspólnego biletu na całą aglomerację, bo... bali się zbyt dużej liczby pasażerów. Według badań najbardziej krytycznie oceniają komunikację ci, którzy w ogóle z niej nie korzystają. Z badań Politechniki Warszawskiej wykonanych w 2007 roku na próbie 1,1 tys. osób wynika, że niemal 82 proc. mieszkańców stolicy jest za priorytetem dla transportu publicznego. Większość pasażerów pozytywnie ocenia komunikację miejską, chociaż domaga się jej unowocześnienia. Według ZTM 2/3 autobusów miejskich to niskopodłogowce (nie zmienia to faktu, że warszawiaków wozi aż 530 Ikarusów i Jelczy z wysoką podłogą). Piętą achillesową systemu transportowego jest fatalny stan dworców i pociągów oraz postawa kolejarzy. Szefowie Kolei Mazowieckich odmówili rozszerzenia wspólnego biletu na całą aglomerację, bo... bali się zbyt dużej liczby pasażerów. Według badań najbardziej krytycznie oceniają komunikację ci, którzy w ogóle z niej nie korzystają.