(520-21)
Ruszył ogólnopolski konkurs dla samorządów “Aktywne przejścia dla pieszych”, którego inicjatorem jest Fundacja PZU. Nagrodą jest wyposażenie niebezpiecznych przejść dla pieszych w rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo użytkowników. Konkurs jest częścią kampanii “Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Celem konkursu “Aktywne przejścia dla pieszych” jest zaangażowanie samorządów i społeczności lokalnych w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych. Zadaniem uczestników jest wytypowanie i zgłoszenie poprzez swoje gminy niebezpiecznych przejść dla pieszych, które należy zmodernizować. Zwycięży dwadzieścia najniebezpieczniejszych miejsc, które wytypują internauci na stronie www.stopwariatom.pl, a także komisja konkursowa.
Przypomnijmy, w połowie miesiąca ruszyła właśnie druga odsłona kampanii Fundacji PZU pod hasłem: “Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”. W tym roku celem działań jest zwrócenie uwagi na to, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze ponosi zarówno kierowca, jak i pieszy. Kampania zakłada zintegrowane działania reklamowe, informacyjne, online oraz w mediach społecznościowych. W ich ramach będzie emitowany m.in. spot telewizyjny, w którym zagrał Marcin Dorociński (fot. poniżej).
(520-22)