Przegląd prasy

Zmiany w GDDKiA

24 kwietnia 2015

516-33.jpg (500×526)

(516-33)

Ze stanowiska została odwołana Ewa Tomala-Borucka, dotychczasowa szefowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To niespodziewana decyzja, bo za dwa tygodnie ma się zakończyć konkurs na nowego szefa GDDKIA. A miesiąc później rząd ma przyjąć program budowy dróg krajowych finansowany z obecnego budżetu UE. W wydanym komunikacie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju stwierdziło, że Ewa Tomala-Borucka została odwołana w trybie natychmiastowym ze względu "na interes i dobro GDDKIA". Konkretów nie podano. Obowiązki generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad pełnić będzie pełnić Tomasz Rudnicki, dotychczasowy wiceszef GDDKiA.

W tym miesiącu rząd rozpoczął konkurs na generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad. - Postępowanie chcemy zakończyć w pierwszej połowie maja - powiedział nam rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Piotr Popa. Kandydaci na szefa GDDKiA mogli zgłaszać swoje kandydatury do połowy zeszłego tygodnia. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie ujawnia, ilu chętnych zgłosiło się do konkursu. Nowy szef GDDKiA ma dostać do realizacji nowy rządowy program budowy dróg krajowych, który ma być realizowany ze wsparciem dotacji z budżetu UE na lata 2014-20. Ddo 2021 r. GDDKiA ma zbudować 71,5 km autostrad, ok. 1,7 tys. km dróg ekspresowych oraz 35 obwodnic miast. Koszty budowy tych dróg MIiR oszacował na 92,7 mld zł, z czego niemal 45 mld zł z obecnego budżetu Unii. Jednak plan ten wydaje się coraz mniej realny, bo w przetargach prowadzonych od niemal dwóch lat podpisano na razie kontrakty na budowę nieco ponad 300 km nowych dróg ekspresowych.

Słowa kluczowe GDDKiA inwestycje drogowe