(Fot.: PD@N 408-18)
Przed Bożym Narodzeniem przygotowany został spot z udziałem księdza Mariana Midury, krajowego duszpasterza kierowców. Duchowny opowiada w nim o wypadku, w którym zginęły dwie osoby. Przed koła jego samochodu wjechał pijany rowerzysta. Spot jest kolejnym nagraniem, które ma skłonić kierowców do zachowania ostrożności na drodze. To część kampanii "Złe nawyki dobrych kierowców" prowadzonej w ramach programu "Drogi Zaufania". Kampania trwa od 2007 roku. prowadzi ją Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych o Autostrad.
W 2009 r. zginęło na drogach ponad 4,5 tys. osób. W ubiegłym roku było 3,9 tys. ofiar. Do października tego roku na drogach zginęły 1.134 osoby. W badaniach TNS OBOP aż 95 proc. ankietowanych uznało, że należy do dobrych kierowców. Aż 90 proc. tych dobrych kierowców przyznało się, że zdarza im się prowadzić auto kolanami, bo ręce mają czasem zajęte np. komórką. 70 proc. ankietowanych wypuszcza kierownicę z rąk i prosi pasażera o jej przytrzymanie.