W rozmowie z RMF FM minister Andrzej Adamczyk zapowiedział koniec z wyprzedzaniem się ciężarówek na drogach krajowych i autostradach. - Uważam, że po wielu miesiącach apeli i różnego rodzaju monitów do Ministerstwa Infrastruktury i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego warto zastanowić się nad zmianą przepisów - dodał. Taki manewr zakazany jest np. w Niemczech (za wyprzedzanie dłuższe niż 45 sekund grozi mandat w wysokości stu ero); w Belgii (zakaz wyprzedzanie podczas opadów), we Francji, czy w Austrii (pojazdy o masie powyżej 7,5 t mają zakaz jazdy lewym pasem). - Mam nadzieję, że szybko uda się doprowadzić do zmiany przepisów - zapowiada minister. I dodaje, szczególnie chodzi o użytkowników autostrad i dróg ekspresowych w małych samochodach, najbardziej narażonych na kolizje i wypadki drogowe.
Jak w sytuacji każdej znaczącej zmiany przepisów, i tutaj mamy oponentów. - Niektórzy chcieliby w ogóle wyeliminować TIR-y. To niemożliwie - mówił stacji RMF FM prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek.
Wśród internautów komentujących informację podzielone opinie. Niektóre jeszcze dalej idące: „GOŚĆu: - Oprócz proponowanych rozwiązań zakazu wyprzedzania ciężarówek przez ciężarówki (na wzór niemiecki) powinien wejść jeszcze surowy przepis o konieczności zachowania odpowiedniego odstępu od poprzedzającego samochodu (także na wzór niemiecki, gdzie odpowiednią odległość odstępu oblicza się jako Smin [m] = V[km/h]/2 - czyli wynik połowy aktualnej prędkości traktuje się jako minimalny odstęp (wyrażony w metrach) między autami. (…)”. Na forum internetowym dyskusja bardzo obszerna i fragmentami nawet gwałtowna. Co oznacza, iż temat nadzwyczaj ważny, podejmowany od wielu lat i niestety aktualny wobec ostatnich karamboli na polskich drogach. Przypomnijmy o karambolach, które miały miejsce na A1 w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego, gdzie zderzyło się ponad 76 aut, a rannych zostało około 40 osób. Oczywiście badanie przyczyn trwa, ale już dzisiaj wiadomo, że to dwa największe karambole w Polsce.