30 stycznia br. odbyła się DYSKUSJA w trakcie której Jakub Grabowski, Grzegorz Matuszewski, oraz Mariusz rozmawiali o cechach skutecznego kierowcy, też na poziomie etycznym, czego unikać i jak sobie radzić – zachęcamy do odsłuchania tego nagrania [kliknij] - W podsumowaniu zostało m.inn. powiedziane: Mariusz Sztal: „Po ponad 20 latach funkcjonowania w tej branży nasuwają mi się mało optymistyczne refleksje. Nie są one związane z samym instruktorem, ale z całością branży. „CAŁOKSZTAŁT BRANŻY JEST ZDECYDOWANIE ZABURZONY. PRZEZ BARDZO WIELE RÓŻNYCH CZYNNIKÓW. Głównie przez to, że brakuje – w moim przekonaniu systemu uszczelnienia tego systemu. (…) to jak uczy instruktor przekłada się na jakość naszego życia. Całego życia. (…) a jednocześnie nikt tą branżą się specjalnie nie zajmuje na poważnym etapie. Jeżeli ja dzisiaj słyszę wypowiedź Pana Ministra, który to proponuje zmiany w tym systemie, a celem tych zmian ma być zwiększona ilość osób uzyskujących uprawnienia, to ja myślę, że patrzy w sposób opatrzny na to, bo żeby uzyskać ten rezultat to trzeba wpłynąć przede wszystkim na jakość szkolenia, a to szkolenie żyje sobie absolutnie własnym życiem. I począwszy od struktur funkcjonowania ośrodków szkolenia kierowców, o patologii związanej z kwestią skarbową, kwestią rozliczeń. W tej branży „chlebem powszednim jest brak paragonów, brak faktur i obieg gotówkowy pieniędzy. Mówię to z pełną odpowiedzialnością tego, że ogląda nas mnóstwo osób z branży i być może ktoś zgrzyta zębami na mnie, a jak się zastanowi t o powie, że trudno powiedzieć, że nie mam racji. Instruktor, któremu zależy aby mieć jak największą stawkę wypłaconą „pod stołem” i on zajmuje się głównie „przemieszczaniem się po mieście”. (…) posłuchajcie całości i wszystkich wypowiedzi, [kliknij], posłuchajcie jutrzejszej DYSKUSJI. Piszcie do nas: tygodnik@praodrogowe.pl