Bogdan Rzońca zgłosił do ministra infrastruktury i budownictwa interpelację (nr 10728) w sprawie wpływu przydrożnych drzew na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Poseł nawiązał do trwającej ożywionej dyskusji związanej z kontrowersjami wokół trwających w kraju wycinek drzew, dyskusji wynikającej z - jak pisze - liberalizacji prawa w zakresie gospodarowania drzewostanem. - Równolegle systematycznie pojawiają się kolejne informacje na temat tragicznych w skutkach zderzeń pojazdów samochodowych z przydrożnymi drzewami. Formułowane są sugestie, aby usunąć zadrzewienie z pasa drogowego i tym samym zmniejszyć niebezpieczeństwo kolizji będących efektem opuszczenia pasa ruchu przez pojazdu - uzasadniał poseł pytając jednocześnie o stosowne statystyki za lata 2015 i 2016.
Odpowiedzi udzieliła podsekretarz stanu Justyna Skrzydło informując o liczbie osób, które zginęły w 2015 i 2016 r. w wyniku uderzenia samochodu w przydrożne drzewo, z wyszczególnieniem kategorii drogi, na której nastąpiło zderzenie:
Kategoria drogi |
2015 |
2016 |
Liczba zabitych |
||
Droga krajowa |
60 |
66 |
Droga wojewódzka |
113 |
139 |
Droga powiatowa |
191 |
175 |
Droga gminna |
27 |
32 |
Inne miejsca nie zakwalifikowane do ww. kategorii (np. ulice w miastach, strefa ruchu) |
14 |
13 |
Źródło: Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
(jm)