Minister Andrzej Adamczyk potwierdził fakt, iż służba ta pozostaje na polskich drogach. O szczegóły jej funkcjonowania zapytał poseł Paweł Lisiecki (zapytanie nr 1955). - By ocenić efektywność pod względem ekonomicznym Inspekcji Transportu Drogowego bardzo proszę o odpowiedź na poniższe pytania: Jaka była liczba zatrudnionych urzędników przez Inspekcję Transportu Drogowego w latach 2013-2016 z podziałem na poszczególne lata? oraz - Jakie były przychody osiągnięte przez Inspekcję Transportu Drogowego w latach 2013-2016 z podziałem na poszczególne lata?
Odpowiadając w imieniu resortu infrastruktury, podsekretarz stanu Jerzy Szmit poinformował o stanie zatrudnienia w GITD oraz w WITD w latach 2013-2016:
Stan zatrudnienia w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego oraz w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowegow latach 2013-2016
GITD oraz WITD |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Zatrudnienie ogółem wg stanu na 31 grudnia |
1506,5 |
1538,5 |
1530 |
1507,5 |
Kolejna informacja dotyczy wysokości wpływów z kar administracyjnych oraz mandatów karnych nałożonych przez pracowników Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego w latach 2013 - 2016.
Wpływy z kar administracyjnych oraz mandatów karnych nałożonych przez pracowników GITD oraz WITD w latach 2013-2016 (w zł)
GITD oraz WITD |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Grzywny w drodze mandatu karnego |
100 644 719,30 |
133 515 562,51 |
91 539 755,97 |
118 653 844,76 |
Kary w drodze decyzji administracyjnej |
62 534 598,56 |
66 663 179,82 |
66 205 238,64 |
62 716 727,60 |
Suma |
163 179 317,86 |
200 178 742,33 |
157 744 994,61 |
181 370 572,36 |
(jm)