„O ZDOLNOŚCI DO BEZPIECZNEGO UDZIAŁU W RUCHU DROGOWYM” tak zatytułowana jest najbliższa DYSKUSJA NA RATUSZOWEJ, którą zaplanowaliśmy na czwartek – 21 marca br. – tym razem o godzinie 12.00. Do rozmowy zaprosiliśmy dr Ewę Odachowską-Rogalską (Instytut Transportu Samochodowego) oraz prof. Mirosława Gidlewskiego (Wojskowa Akademia Techniczna).
Bezpieczeństwo ruchu drogowego to temat przewodni trzech kolejnych spotkań w ramach cyklu DYSKUSJI NA RATUSZOWEJ organizowanych przez Fundację Zapobiegania Wypadkom Drogowym, Polski Klaster Edukacyjny, redakcję PRAWA DROGOWEGO@NEWS oraz portalu L-INSTRUKTOR.
18.03 spotkaliśmy się rozmawiając o obowiązującym i przyszłym systemie szkolenia kandydatów na kierowców [kliknij]. W spotkaniu uczestniczyli: Konrad Romik Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Tomasz Matuszewski – egzaminator oraz Marek Dworzecki - instruktor. Bardzo ważna rozmowa, istotne informacje i wypowiedzi. Wniosek był zasadniczy: cieszmy się z dotychczasowych sukcesach - w kwestii brd - ale pójdźmy dalej.
Jednocześnie zapowiedzieliśmy - tydzień po tygodniu - dwie kolejne debaty, czyli idziemy dalej:
21.03 (godz. 12.00) właśnie tę dotyczącą badań lekarskich kierowców-seniorów, ale też kwestii choroby alkoholowej, czy niekorzystnemu wpływowi niektórych leków na zdolność prowadzenia pojazdów, na osłabienie czasu reakcji kierującego. Zaproszonych ekspertów zapytamy też, czy wysoka zawartość kofeiny w naszym organizmie, czy tzw. energetyków może stać się przyczyną kolizji, albo wypadku.
28.03 (godz. 11.00) dalsze kwestie systemu egzaminowania i zmienionych obowiązującym od 1 stycznia br. rozporządzeniu o egzaminowaniu. To już kolejna nasza rozmowa w ramach DYSKUSJI [kliknij]. I jak się okazało istnieje potrzeba jej kontynuacji. Nadal istnieje potrzeba rozmowy zapisów dokonanych przez autorów rozporządzenia w instrukcji egzaminowania, w tabeli nr 1. „Zadania egzaminacyjne, kryteria oceny wykonania tych zadań oraz zachowania osoby egzaminowanej mogące skutkować przerwaniem egzaminu” itd.
Jakie – w Państwa opinii – pytania powinniśmy zadać? Piszcie: tygodnik@prawodrogowe.pl