Przegląd prasy

Kultowy samochód świata, choć uznany za najbrzydszy

4 lipca 2016

10591114ea738596aafd845392e25d6f64c77ccb

9b20562eaad68243005adb12af900745c50fe93b

83254b09b4fc4179800f4265896c4481a48f53a2

9ebdabccd085c0d6cc643390d22885bc3126c6f0

faf2944999c4370ee962a178b310bb5c7b0eb4aa

14443d53d5d84b05c75f03197be4224220e53ef6

(542-5-11 fot. Jola Michasiewicz)

Jeszcze przed wybuchem II wojny światowej rozpoczęto prace nad małym, przestronnym autem wyposażonym w ekonomiczny silnik – takim autem miał być Citroen 2CV. Wojna przerwała prace nad autem. Zaprezentowany został dopiero w 1948 roku, na wystawie w Paryżu: silnik o pojemności 375 ccm i mocy 9 KM. O aucie zaczęto mówić “brzydkie kaczątko”, uznawany za najbrzydszy samochód świata. Wykonany z lekkich materiałów, posiadał zwijany dach. Pod różnymi postaciami produkowany był w latach 1949-1990. Oprócz modelu podstawowego 2CF pojawiały się także liczne odmiany np. Sahara; Dyane; Mechari, FAF, furgonetka Acadiane i inne. Przed 41 lat produkcji powstało 3 868 634 tych popularnych aut. Popularnych, tanich w produkcji i utrzymaniu. To zdecydowanie jeden z najbardziej kultowych samochodów na świecie.

Słowa kluczowe Francja pojazdy historyczne